Oferta de pe piata romaneasca de jucarii devine tot mai variata, producatorii si comerciantii raportand an de an rezultate financiare in crestere. Potrivit studiului realizat de compania KeysFin, pe fondul cresterii veniturilor romanilor, piata jucariilor ar putea depasi in acest an pragul de un miliard de lei.

Radiografia pietei jucariilor arata o crestere semnificativa a afacerilor producatorilor romani. Sunt, in general, companii mai putin cunoscute pe piata romaneasca, care mizeaza pe calitatea produselor si mai putin pe publicitatea asociata, specifica marilor jucatori. Acesti producatori de jucarii sunt mai degraba cunoscuti pe pietele din afara tarii, unde prefera sa isi distribuie produsele.

"Piata jucariilor apartine in mare parte produselor licentiate, cu eroi din filme, din desene animate, care beneficiaza de o publicitate agresiva pe toate canalele mass media. Dovada ca afacerile companiilor care vand produse licentiate sunt cele mai mari - Jumbo, Noriel, Netzah Game si Brick Depot sunt, in prezent, cei mai activi jucatori dintr-o piata a carei cifra de afaceri ar putea depasi in acest an 1 miliard de lei", au explicat analistii de la KeysFin.

In piata romaneasca a productiei si comercializarii de jocuri si jucarii activeaza 374 de companii, cu peste 30% mai multe decat in 2012. In intervalul 2012-2017, cifra lor de afaceri a crescut de aproximativ 5 ori, de la 190,8 milioane lei in 2012, la 946,5 milioane de lei in 2017, potrivit datelor KeysFin.

"Asistam la un avans semnificativ al acestei piete si estimam ca, pana la finalul acestui an, piata jucariilor si a jocurilor va atinge un miliard de lei, extinderea semnificativa a ofertei, a numarului de magazine si cresterea puterii de cumparare a clientilor fiind principalele argumente", au declarat analistii KeysFin.

Cele mai multe companii din piata activeaza in Bucuresti, Mures, Bihor, Covasna, Harghita, Arad si Brasov. Covasna este liderul topului din perspectiva cifrei de afaceri, cele sase companii din acest judet inregistrand o cifra de afaceri cumulata de peste 53 milioane de lei.

Cei mai importanti jucatori de pe piata de jucarii

Firma cu actionariat grecesc, Jumbo ramane si in acest an cel mai important jucator din piata jucariilor. Compania, care si-a continuat in ultimii doi ani extinderea agresiva in teritoriu cu noi magazine de format tip hyper, a raportat in 2016 o cifra de afaceri de 268,2 milioane de lei.

Grecii, care acopera peste 56% din piata, sunt urmati in clasamentul comerciantilor de Noriel, cu afaceri de 140,9 milioane de lei, Netzah Game SRL (15,4 milioane de lei), Brick Depot SRL, primul magazin certificat LEGO din Romania (14,3 milioane lei), J&M SRL (14,2 milioane lei) si Imaginarium (9 milioane de lei).

In topul producatorilor de jocuri si jucarii, conduce firma Romexa SA, cu afaceri de 21,8 milioane de lei, urmata de Airquee SRL (19,5 milioane lei), D-Toys SRL (18 milioane lei), Modelleisehnbahn SRL (17,2 milioane de lei) si From Product SRL, cu 14,5 milioane de lei.

La nivel international, potrivit datelor Keysfin, LEGO este principalul actor din piata jucariilor, cu venituri de 4,7 miliarde de euro si un profit de 1,05 miliarde de euro in 2017. Compania este urmata de Hasbro (producator al mai multor marci de jucarii:
Transformers, Frozen, My Little Pony, Monopoly etc.), cu venituri de 4,34 miliarde de euro si de Mattel (marci: Barbie, Fisher Price, Mega Bloks etc), cu 4,06 miliarde de euro.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri