"Comparand studiile de piata din industria de fashion, am observat ca Romania este o tara mai deschisa la consumul de fashion fata de alte tari din Europa Centrala si de Est, iar cosul mediu in online si offline este mai mare aici decat in tarile din jur. Cu toate acestea, publicul din Romania nu este foarte deschis catre brandurile romanesti. Problema este ca antreprenorii romani nu au suficient curaj pentru a intra pe alte piete. Existe doar cateva tentative timide de a intra pe pietele internationale", Raluca Radu, country manager Answear.

“Noi lucram cu multi producatori romani. Acum 4-5 ani, FashionUp avea in jur de 80% producatori mici romani in portofoliu. In mare parte, producatori mici, care in acesti ani nu au reusit sa creasca si problema principala tine de volume si promovare. Pana la urma, este nevoie de volume pentru a evolua pe piata si de un brand puternic. Am vazut foarte putini producatori romani care stiu sa-si creeze un brand al lor. Nu vor evolua pe piete internationale si nu vor avea succes daca nu vor avea un brand puternic”, Alin Stanciu, fondator FashionUp.

"Piata de fashion din Romania este in crestere in acest moment, dar nu si in randul producatorilor romani. Cea mai mare problema pe care o vedem in randul producatorilor romani este aceea de a indrazni mai mult si de a creste brandul. As incuraja producatorii locali sa indrazneasca mai mult si sa aiba mai mult curaj daca vor sa aiba succes", Alina Bistreanu, director general LPP Romania.

Fashion ROute este evenimentul wall-street.ro dedicat industriei locale de confectii si retailului de fashion. Anul acesta, evenimentul este organizat in parteneriat cu LPP si answear.ro, fiind totodata sustinut de Vivo!, Avon si MKOR Consulting.

H&M, liderul pietei de...
Citeste si: H&M a vandut in Romania imbracaminte de peste 1 miliard de lei

Sursa foto: Mircea Dragos Photography