Burberry va renunta sa arda hainele, incaltamintea si gentile de lux care ramaneau nevandute in sezon dupa ce a admis ca a ars produse fashion in valoare de aproape 40 milioane dolari. Dupa criticile aduse de jucatorii din industria de fashion, reprezentantii Burberry au anuntat ca vor refolosi, recicla sau vor dona produsele si vor avea o abordare responsabila a businessului.

Practica arderii produselor este larg raspandita in industria de lux, deoarece brandurile incearca sa isi mentina exclusivitatea protejandu-si astfel produsele de a ajunge la reduceri.

"Luxul modern inseamna sa fii responsabil din punct de vedere social si ecologic", a declarat directorul executiv al Burberry, Marco Gobbetti.

Tot in acest context, casa de moda britanica a anuntat ca va renunta la folosirea de blanuri naturale. Burberry folosea pentru colectiile sale blana de iepure, vulpe, nurca si raton, insa va inceta sa o mai faca si va retrage din magazine articolele cu blanuri naturale. Organizatiile care sustin drepturile animalelor au salutat initiativa brandului britanic.

Retailul de fashion din...
Citeste si: Retailerii de fashion din ECE, vanzari de pana la 450 euro pe luna/mp

Stirea despre distrugerea pieselor vestimentare Burberry a venit la cateva luni dupa ce producatorul de ceasuri Richemont, care detine brandurile Cartier si Montblanc, a admis ca a distrus piese si ceasuri nevandute din acelasi motiv.

Burberry este una dintre cele mai vechi case de moda britanice, fondata in 1856 de Thomas Burberry. Brandul este listat la London Stock Exchange din 2002. Anul acesta Riccardo Tisci a fost numit chief creative officer al Burberry, iar Marco Gobetti este directorul executiv al brandului britanic.

Sursa foto: Sorbis/Shutterstock