Knauf Insulation, unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata materialelor izolante, estimeaza, la 10 ani de cand a intrat pe piata locala, o cifra de afaceri de peste 13 milioane de euro. Piata de vata minerala, pentru care reprezentantii companiei estimeaza cresteri anuale de cate 4% pe an in urmatorii patru ani, a crescut, ca volum, semnificativ fata de acum un deceniu, insa nu a revenit inca la valoarea din 2008, anul premergator crizei economice. Care sunt perspectivele pietei pana in 2021?

Reprezentantii companiei Knauf Insulation, unul dintre cei mai importanti jucatori din domeniul materialelor izolante, cu afaceri de 2 miliarde de euro in 2017 si cu peste 5.000 de angajati la nivel global, estimeaza atingerea unei cifre de afaceri de peste 13 milioane de euro pana la finele anului, in crestere cu aproximativ 5% fata de anul anterior. In principal, evolutia se bazeaza pe tendinta pozitiva generata de piata constructiilor din ultimul an, in special pe proiectele de birouri, rezidential si industrial.

„In acord cu dezvoltarea si maturizarea pietei de izolatii, respectiv a segmentului de vata minerala, estimam o evolutie pozitiva a afacerilor Knauf Insulation pe termen mediu si lung. De altfel, pozitionarea noastra atat pe plan global, cat si local, ne permite sa oferim clientilor cele mai bune solutii de termoizolare si sa fim, in acelasi timp, un furnizor de servicii si un partener strategic pentru reteaua de distributie si pentru principalii jucatori de pe piata DYI. Incercam sa convingem autoritatile sa se adapteze noilor tendinte din domeniul izolatiilor, care nu se mai pot face la fel ca acum zece ani”, a declarat Adrian Garofeanu, Director Comercial Knauf Insulation.

Produsele Knauf Insulation distribuite in Romania sunt aduse din fabricile companiei din tari precum Serbia, Slovacia, Turcia, Slovenia si Ungaria – in total, compania are 40 de unitati din Romania, in 15 tari. Adrian Garofeanu spune ca a fost luata in calcul si o unitate de productie in Romania, dar ca, in cele din urma, a fost aleasa varianta extinderii capacitatilor de productie din Romania, care sa deserveasca si piata locala.

Ca structura, portofoliul Knauf Insulation cuprinde peste 30% vata minerala de sticla, utilizata pentru acoperisuri inclinate, pereti de compartimentare, fatade ventilate, restul fiind reprezentat de vata minerala bazaltica, pentru fatade de contact, acoperisuri plate (industrial, centre logistice), fatade ventilate (office) si accesorii, acoperisuri verzi, izolatii tehnice si produse destinate termoizolarii plafoanelor de garaje, a subsolurilor sau spatiilor tehnice.

Citeste si:
Saint-Gobain opreste productia de vata la fabrica din Ploiesti
Zeci de angajati vor fi...

La nivel local, produsele si solutiile Knauf Insulation au fost integrate in proiecte precum Timpuri Noi Sqaure, Oregon Park, Sediu „verde” de birouri si concept store LIDL, VOX Timisoara, ONE Tower.

Piata de vata minerala, cresteri anuale de 4% pe an pana in urmatorii patru ani

In urma cu 10 ani, consumul de vata minerala se situa la un volum de 71.000 tone si o valoare de circa 81 milioane de euro. In 2010, piata ajunsese sa atinga cei mai scazuti indicatori comerciali din intervalul mentionat, pana la 50.000 de tone in volum si 38 de milioane de euro in valoare. Dupa acest an, piata de vata minerala a crescut treptat, atingand in 2016 volume de 92.000 de tone, la o valoare de circa 58 milioane de euro.

Scenariul de prognoza al InterBiz, citat de reprezentantii Knauf Insulation, arata ca piata vatei minerale va inregistra o scadere usoara in 2019, insa perspectivele pe termen mediu sunt optimiste. Astfel, conform estimarilor pentru urmatorii patru ani, acest segment va inregistra cresteri de 4% pe an atat in volum, cat si in valoare.

Previziunile pozitive in acest sens se datoreaza, in principal, unor factori precum constructia de magazine mari (hypermarketuri, magazine DIY, centre comerciale), cladiri pentru birouri si institutionale, constructii de locuinte noi, inlocuiri individuale, programul de reabilitare termica, imbunatatirea legislatiei privind protectia la foc a cladirilor, precum si puterea de cumparare a populatiei. Asadar, pe fondul mentinerii acestor tendinte, alaturi de strategia de dezvoltare a brandului, Knauf Insulation prezinta perspective optimiste raportat la evolutia cifrei de afaceri pe termen mediu si lung.

Citeste si:
URSA: 2014 a fost un an imposibil, mai ales din cauza insolventelor...
URSA: 2014 a fost un an...
Sursa foto: Knauf Insulation, Facebook

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Rockwool, 50 de milioane de euro intr-o fabrica in Prahova