Te-ai intrebat vreodata cat de profitabila poate fi o companie producatoare de pansamente si plasturi? Hartmann, prezenta pe piata din Romania din anul 2003, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 77,6 milioane lei, fiind in crestere cu 17% fata de rezultatele din 2016. Totodata, compania a obtinut in 2017 un profit net de 9,8 milioane lei.

In 2016 cifra de afaceri la nivel local a companiei Hartmann a fost de 66,3 milioane lei, iar in 2017 a inregistrat o crestere de 17%, ajungand la 77,6 milioane lei. Ladislau Hajos, CEO-ul Hartmann Romania, a precizat, intr-un interviu acordat wall-street.ro, ca cifra de afaceri a companiei va inregistra o crestere de 12% anul acesta in raport cu anul 2017.

“Vom continua trendul ascendent inregistrat pana acum si estimam ca vom inchide anul 2018 cu o crestere a cifrei de afaceri de peste 12% in raport cu anul 2017. Anul trecut am inregistrat un profit net de 9,8 mil lei, iar referitor la bugetul nostru de investitii, acesta variaza direct proportional cu cifra noastra de afaceri, prin urmare, este pe trend ascendent”, a precizat Ladislau Hajos, CEO Hartmann Romania.

Produsele Hartmann sunt prezente pe piata din Romania din anul 1999, cand au fost introduse prin intermediul unui distribuitor din Targu Mures. Tot atunci a fost infiintata o reprezentanta locala, entitate fara activitate comerciala, ce era responsabila de promovarea portofoliului de produse existente.

Ulterior, in anul 2003, compania mama, Hartmann AG, a decis infiintarea unei sucursale proprii in Romania si deschiderea unui depozit in Targu Mures. La acel moment, compania opera local cu un numar de aproximativ 20 de angajati cu care a inceput distributia, vanzarea si promovarea.

Care sunt cele mai cunoscute produse din portofoliul Hartmann

In prezent, atat local cat si mondial, Hartmann este unul dintre cei mai cunoscuti producatori de pansamente pentru rani cronice - cele mai cunoscute fiind escarele de imobilizare la pat, ulcerul varicos si ulcerul diabetic. Compania a evoluat constant si a ajuns sa numere o echipa de 80 de angajati repartizati in patru divizii: Tratamentul ranilor, Protectie in blocul operator, Aparatura medicala pentru monitorizarea la lomiciliu si Incontinenta pentru adulti.

Podusele Hartmann sunt distribuite prin intermediul spitalelor, al farmaciilor si magazinelor de tehnica medicala. Portofoliul Hartmann contine aproximativ 185 de grupe de produse din categoriile:

  • Tratamentul ranilor - terapie cu presiune negativa, pansamente hidroactive, pansamente secundare, plasturi si fese de fixare, plasturi profesionali si terapie compresiva.
  • Monitorizare la domiciliu - categorie din care fac parte tensiometre si termometre.
  • Plasturi de prim ajutor - gama Dermaplast.
  • Echipament pentru blocul operator - include campuri sterile, halate chirurgicale, bonete, manusi.
  • Incontinenta adulti - include produse precum scutece MoliCare, aleze (protectii de pat), alaturi de gama de ingrijire si igiena MoliCare Skin.

“Toate produsele din portofoliul nostru raspund nevoilor consumatorului roman si specificului pietii acestei tari. Pornind de la faptul ca Hartmann a creat pansamentul antiseptic, acum aproape 145 de ani, divizia cea mai importanta ramane pentru noi cea de produse pentru tratamentul ranilor. In Romania exista o nevoie reala si acuta de educatie medicala in tratarea ranilor, de aceea incercam sa schimbam acest lucru prin diferite proiecte precum: traininguri si workshopuri pentru cadrele medicale si personalul din farmacii sau campanii de informare si educare adresate pacientilor”, a spus Ladislau Hajos.

Cum are Hartmann in plan sa-si extinda portofoliul de produse

“Anul trecut am relansat cateva produse din portofoliu, iar anul acesta, tensiometrele Tensoval au fost inlocuite de noul brand Veroval, aparate pentru monitorizarea tensiunii arteriale. In plus, am lansat aplicatia MediConnect, care ofera utilizatorului posibilitatea de a stoca/analiza/ transmite catre medic toate informatiile inregistrate de catre aparate. Anul viitor pregatim relansarea gamei de termometre Thermoval, care, la randul lor, vor putea fi conectate cu aplicatia MediConnect. Totodata, portofoliul nostru se va imbogati in 2019 cu o gama noua, adresata persoanelor active si care va contine, printre altele, creme si geluri pentru relaxare musculara, benzi kinesiologice si benzi suport pentru activitati sportive”, a mai spus CEO-ul Hartmann Romania.

Compania intentioneaza sa-si consolideze pozitia pe piata locala si sa-si concentreze mai mult eforturile in zona de educatie medicala pentru specialistii din sanatate, dar si in zona de informare si constientizare pentru pacienti si apartinatori.

“Referitor la evolutia domeniului de sanatate al Romaniei din ultimii ani, observ ca s-au facut pasi importanti in dezvoltarea si modernizarea acestuia, cu mici lipsuri din punct de vedere al finantarii. Un aspect important pe care il avem si noi in vedere este cresterea nivelului de educatie medicala si a interesului pentru preventie. In ultimul timp tot mai multe companii s-au dedicat acestui proces, insa, drumul este foarte lung”, a conchis Ladislau Hajos.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri