9 Octombrie 2018

Unveiler nu cedeaza in fata Brexitului si ramane in Marea Britanie. Miza: indicele bursier FTSE 100



Producatorul britanico-olandez Unilever a decis sa ramana in Marea Britanie, in ciuda Brexitului. Unilver si-a anulat decizia de a se muta definitiv in Rotterdam si va ramane cu operatiuni in ambele tari.

Vino la retailArena pe 24 si 25 octombrie, la hotel Sheraton pentru a afla mai multe insighturi despre industria de retail si FMCG! Detalii despre participare, aici!

Producatorul voia sa isi mute operatiunile in Rotterdam pentru a-si simplifica structura dobandita in urma fuziunii dintre britanicii Lever Brothers si compania olandeza Margaria Unie in 1930. Dubla structura britanico-olandeza este insa una foarte complexa si costisitoare, iar in luna martie anul trecut producatorul a decis sa renunte la operatiunile din Marea Britanie si sa se mute complet in Olanda. A fost o victorie uriasa pentru prim-ministrul olandez Mark Rutte, care a anulat un impozit pe dividende pentru a convinge multinationalele precum Unilever sa aiba sediul in Olanda.

Decizia de a parasi Marea Britanie, in contextul Brexitului, a fost una destul de nepopulara in randul actionarilor britanici care controleaza in momentul de fata compania. Daca Unilever si-ar muta centrul operatiunilor la Rotterdam, compania ar uma sa fie scoasa din FTSE 100, indice bursier in care sunt incluse cele mai mari 100 de companii listate la Bursa din Londra.

Totusi, producatorul brandurilor Dove, Lipton sau Magmum declara ca mutarea inca este pe masa: „Consiliul director continua sa creada ca o structura simplificata ofera mai multe posibilitati pentru crearea de valoare adaugata”, a declarat presedintele Unilever, Marijn Dekkers, pentru ziarul belgian De Tijd.

Unilever este unul dintre cei mai importanti furnizori mondiali de alimente si produse de ingrijire personala, prezent in peste 190 de tari, ajungand la 2,5 miliarde de consumatori in fiecare zi. Compania are 161,000 de angajati si a generat vanzari in valoare de 53.7 miliarde eiuro in 2017. Peste trei sferturi (85%) din businessul companiei se desfasoara pe pietele emergente sau in curs de dezvolare. Unilever are mai mult de 400 de branduri ce pot fi gasite in casele din intreaga lume, inclusiv Dove, Rexona, Axe, Domestos, Cif, Hellmann’s, Delikat, Dero, Lipton, Algida, Ben & Jerry’s si Magnum.



Citeste si