23 Octombrie 2018

Povestea antreprenoriala cu miros de lavanda continua: Careless Beauty vizeaza deschiderea unui centru in Copenhaga



Elena Oancea, impreuna cu familia sa, a reusit sa construiasca o afacere in domeniul esteticii naturiste, inregistrand in 2017 o cifra de afaceri de 320.000 lei. Povestea Careless Beauty a inceput cu mai bine de 25 de ani urma si continua sa se dezvolte, vizand deschiderea unui centru in Copenhaga.

Anul trecut Careless Beauty anunta extinderea capacitatii de productie a laboratorului din comuna Topraisar, din judetul Constanta. Astfel, investitiile in capacitatea de productie a laboratorului au fost orientate catre achizitionarea de sticlarie de laborator, aparatura de specialitate pentru procesul de hidrodistilare si a ambalajelor cosmetice primare si secundare. In aproximativ un an, investitiile au atins suma de 5.000 euro.

“Aparatura pentru procesul de hidrodistilare ne ajuta sa obtinem un volum mai mare de uleiuri eterice utilizate in mod special in productia elixirului vegetal cu efect regenerator, iar sticlaria de laborator este extrem de utila in depozitarea unei cantitati mai mari de extracte supuse proceselor de macerare si a pudrelor vegetale utilizate in retetarele gomajelor cosmetice. Aceste achizitii ne simplifica organizarea procesului de productie al tuturor produselor”, a relatat, pentru Wall-Street.ro, Adina Oancea, fiica fondatoarei Careless Beauty.

Fiica Elenei Oancea, Adina, a urmat pasii mamei sale si a devenit farmacist-estetician in domeniul esteticii naturiste. Totodata, ea este directorul companiei Careless Beauty Bucharest, companie care se ocupa cu vanzarea de produse si servicii de estetica pe zona Bucuresti.

Productia de cosmetice organice romanesti este in crestere. Observam cu bucurie ca apar branduri noi, fiecare cu un concept unic, si credem cu tarie ca este loc pe piata pentru multe alte branduri. Cu siguranta toti ne adaptam si ne dezvoltam treptat, investim si trecem prin foarte multe provocari, insa in Romania exista dorinta de dezvoltare. Eforturile acestor companii romanesti nu trece neobservat. Atata timp cat informatia ajunge la oameni, iar informatia este una calitativa si educativa, publicul roman isi va concentra atentia din ce in ce mai mult asupra producatorilor romani de cosmetice organice, a adaugat Adina.

Cat dureaza dezvoltarea unui nou produs cosmetic

Brandul Careless Beauty detine in portofoliu 21 de produse cosmetice organice cuplate pe urmatoarele categorii: lotiuni, masti, gomaje, creme, uleiuri, ape florale/fructate, produse dedicate fiecarui tip de ten si anumitor afectiuni dermatologice precum acnee, iritatii, alergii, dermatite.

“Ultima lansare de produs a fost in anul 2017 pentru elixirul vegetal cu efect regenerator, un produs - vedeta, as putea spune, din categoria emulsiilor regenerative si antirid. Anul acesta nu am lansat niciun produs deoarece lansarea unui produs cosmetic nou dureaza minim 2 ani. Toata aceasta perioada nu include doar creatia in sine, ci si testari dermatologice, toxicologice, microbiologice si notificarea produsului respectiv, conform normelor UE. Toate aceste procese necesita timp si investitii financiare. Nu ne grabim in a pregati lansari anuale deoarece ne dorim sa mentinem un anumit ritm si sa dedicam un anumit timp cercetarilor stiintifice care au loc in spatele fiecarui produs lansat pe piata”, a relatat Adina Oancea.

Cat despre serviciile de estetica, anul acesta compania a lansat o noua terapie dedicata intregului corp. Sedinta de tratament dureaza aproximativ 4 ore si include un proces de hidratare, purificare si revitalizare a pielii, intregul corp fiind acoperit cu masti si gomaje cosmetice.

Vanzarile de produse si servicii Careless Beauty Bucharest, pe anul 2017, au atins o valoare de aproximativ 170.000 lei, iar cifra de afaceri a intregului business a fost in jur de 320.000 lei. Adina Oancea estimeaza ca anul acesta cifra de afaceri va fi aproape la fel cu cea de anul trecut.

In prezent, brandul Careless Beauty detine doua cabinete proprii, unul in Constanta si unul in Bucuresti. Pe langa cabinetele proprii, compania a incheiat colaborari cu alte cabinete de specialitate, unul in Timisoara si un alt cabinet partener nou, in Bucuresti, deschis sub conceptul brandului Careless Beauty.

“Mai avem un partener nou - Agnes Plant, un magazin dedicat produselor organice de nisa, din Arges, iar anul viitor vizam deschiderea unui centru Careless Beauty in Copenhaga, Danemarca. Toate centrele in care Careless Beauty este prezent au rolul de a promova principiul in baza caruia am fondat brandul in anul 1992, si anume, apropierea omului de natura si reintoarcerea la traditii, la esenta si promovarea potentialului terapeutic al speciilor de plante romanesti”, a spus Adina.

Planurile de viitor ale producatorului de cosmetice Careless Beauty

“Anul acesta am derulat mai multe proiecte care vor continua si in anul 2019. Pe langa dezvoltarea unor noi retetare de produse cosmetice si dezvoltarea departamentului de productie, am investit in prezentari de brand in afara tarii. Am dezvoltat un concept de eveniment menit sa puna in lumina traditia, principiile si valorile brandului. Pana acum am avut doua evenimente: unul in cadrul Ambasadei Romaniei la Copenhaga si altul, recent, in cadrul Ambasadei Romaniei din Regatul Spaniei, la Madrid. 2018-2019 include, de asemenea, dezvoltarea unui proiect deja demarat in 2017 cu Colegiul National Mihai Eminescu din Constanta – proiect menit sa ofere elevilor o experienta stiintifica si practica cu speciile de plante romanesti cu potential terapeutic, dar si cu alte licee. Totodata, vrem sa dezvoltam website-ul Careless Beauty pentru a imbunatati experienta clientilor din mediu online”, a mai spus Adina.

Fiica fondatoarei Careless Beauty considera ca in ultimii 2 ani se observa dorinta din ce in ce mai acerba de reintoarcere la natura, la puritate. Sunt cautate produsele lipsite de parfum, cu textura si miros natural, non-invazive pentru corp si mediu inconjurator. Se cauta branduri care sustin o cauza si care devin o inspiratie pentru proiecte sustenabile, produse care evita testarea pe animale si supra-tehnologizarea, branduri de nisa al caror concept include micro-productie, unicitate in materie de ingrediente cosmetice si, de ce nu, chiar personalizarea produselor cosmetice in functie de necesitatea clientului.

Citeste si cum a inceput povestea Careless Beauty aici.



Citeste si