Expo Market Doraly, unul dintre cei mai mari jucatori din piata de en-gros din Romania, infiintat acum 25 de ani, este vizitat de peste trei milioane de clienti in fiecare an. Doraly pregateste 12 milioane de euro pentru extinderea la nivel national cu inca un spatiu in Bucuresti, insa analizeaza, in acest sens, si pietele din Cluj si Iasi. Compania a lansat in luna aprilie a acestui an propria platforma online, care reuneste in prezent 160 de comercianti si care va genera, in urmatorii trei ani, vanzarea a doua milioane de produse, potrivit estimarilor.

Expo Market Doraly, infiintat ca o afacere de familie in anul 1993, este vizitat anual de peste trei milioane de clienti, potrivit datelor comunicate de catre companie. In prezent, Doraly pregateste 12 milioane de euro pentru extinderea la nivel national cu inca un spatiu in Bucuresti, insa analizeaza, in acest sens, si pietele din Cluj si Iasi. In total, suprafata inchiriabila va creste cu opt mii de metri patrati, pana la un total de 92.000, iar numarul pavilioanelor va ajunge la 37, de la 31 de pavilioane cate exista in prezent.

Republica Moldova, China, Turcia, Pakistan, India, Iran, Iraq, Siria, Israel, Sudan, Arabia Saudita, Albania, Ucraina, Grecia, Bulgaria, Libia si Romania sunt cele 17 tari din care provin chiriasii parcului comercial Doraly. Antreprenori de 17 nationalitati si culturi diferite s-au adaptat cerintelor pietei romanesti, iar peste 60% dintre ei sunt de mai bine de 10 ani in Doraly. Cifra de afaceri totala a firmelor care isi desfasoara activitatea in spatiile comerciale din Doraly Expo Market s-a ridicat in 2017 la peste 780 de milioane de euro, in crestere cu 8,5% fata de anul precedent. Reprezentantii Doraly se asteapta ca tendinta ascendenta sa fie mentinuta si in 2018.

Alexandru Rusu, Doraly

”Business-ul a trecut prin toate etapele comertului romanesc. In urma cu 25 de ani, piata era abia la inceput, neorganizata si imprevizibila si a crescut odata cu provocarile fiecarei perioade. A invatat sa se adapteze volatilitatii, sa-si asculte clientii si sa le intuiasca nevoile si sa se pozitioneze ca reper in en-gros-ul romanesc, dar si in sectorul imobiliar. Am crescut de la 3500 de metri patrati la peste 80.000 ca suprafata inchiriabila, pastrand acest profil de distribuitor de wholesale pentru intreaga tara, declara Alexandru Rusu, CEO Doraly.

Citeste si:
Doraly investeste 5 milioane de euro in extinderea parcului comercial
Doraly Expo Market investeste...

45.000 de produse pe platforma online a Doraly

In luna aprilie a acestui an, Doraly a lansat propria platforma online, doraly.ro. Pe perioada verii, mai mult de o treime din cifra de afaceri (37%) a platformei a venit din comenzile en-gros de la clienti din Bucuresti, Timisoara si Vrancea.

O analiza a Doraly arata ca peste 80% din utilizatorii de internet prefera sa faca majoritatea cumparaturilor online si peste 90% din clientii unui expo-market fizic cumpara si online. In plus, 85,9% dintre respondenti cred ca magazinele fizice trebuie sa aiba si variante digitale. In ce priveste frecventa cumparaturilor, 43% dintre ei fac cumparaturi online cel putin o data pe luna. Un astfel de shopper are sub 40 de ani, educatie superioara, venit de peste 2000 lei pe luna si resedinta intr-un oras mare. Cel mai des, acestia comanda online electronice si electrocasnice, cadouri, articole de imbracaminte si incaltaminte si obiecte pentru casa.

“doraly.ro e un business intraprenorial asezat pe un model atipic pentru piata de e-commerce. Cele patru preturi listate in dreptul fiecarui produs de pe site incurajeaza vanzarile online en-gros si asigura economii importante pentru clienti, de pana la 50% la comenzi mai mari. Practic, am replicat online business-ul din offline pe ambele paliere: acum inchiriem si spatii virtuale pentru comercianti si le-am construit si rafturi digitale. Unii comercianti inteleg insa influenta volumelor in business si digitalizarea, iar convingerea celor reticenti ramane cea mai mare provocare”, declara Alexandru Rusu, CEO Doraly.

Site-ul listeaza, in acest moment, 160 de comercianti care vand, in total, 45.000 de produse distribuite in 13 categorii, cele mai reprezentative fiind electricele si categoria DIY (Do It Yourself). Clientii care cumpara de pe doraly.ro platesc un singur pret de livrare si primesc un singur colet, indiferent de la cati comercianti comanda.

Citeste si:
Un nou magazin de mobila si decoratiuni langa Bucuresti
JYSK Romania inaugureaza cel...

In plus, vor putea comanda produse la preturi mai mici, cu ajutorul unui nou serviciu dezvoltat de platforma, potrivit reprezentantilor companiei. Doraly Sharing va permite consumatorilor sa plateasca mai putin pentru un produs in functie de numarul persoane care participa la comanda respectiva. Astfel, vor fi selectate o serie de produse pentru care se pot asocia mai multi cumparatori la o singura comanda, fiecare dintre ei urmand sa beneficieze de reduceri substantiale.

Si comerciantii care se inscriu pe platforma se bucura de reduceri de costuri. Cu ajutorul solutiei de e-fulfilment dezvoltata de Doraly, acestia isi pot depozita marfa in spatiile Doraly, pentru a minimiza costurile de transport. Serviciul e destinat si companiilor care isi propun sa intre pe piata din Romania si care pot beneficia astfel de un ”fronting” din partea Doraly, adica asigurarea tuturor serviciilor necesare, fara ca acestea sa mai fie nevoite sa creeze entitati juridice, sa-si deschida birouri de reprezentanta sau sa-si inchirieze depozite.Recent, platforma a inceput sa inregistreze si comercianti care nu sunt chiriasi ai Expo Market Doraly, dar care au o gama de produse si resurse care permit comercializarea en-gros.

Reprezentantii companiei cred ca tendintele in cumparaturile online raman mobile first, diversificarea variantelor de plata si reducerea si adaptarea timpului de livrare in functie de programul destinatarului, dar si ca piata romaneasca de e-commerce va continua sa creasca cu cel putin 30% in fiecare an.

Tinta platformei online Doraly: 10% din vanzarile totale

doraly.ro isi propune cresterea si diversificarea gamei de produse si mizeaza pe electronice, electrocasnice si IT, dar si pe auto-moto sau jucarii in planurile de dezvoltare a platformei. Pana in 2020, reprezentantii business-ului estimeaza ca 10% din valoarea vanzarilor offline cumulate, care au insumat 780 milioane de euro in 2017, vor proveni din platforma doraly.ro.

Citeste si:
5 detalii care pot asigura succesul unui cabinet stomatologic
5 detalii care pot asigura...

“Credem ca e o categorie cu foarte mare potential, care nu e exploatat la randament maxim in piata locala. In plus, prospectam si zona IT&C, de unde avem din ce in ce mai multe cereri, iar in paralel dezvoltam si segmentul auto-moto”, mai spune Alexandru Rusu, CEO Doraly, care isi propune ca platforma online sa fie cel mai important jucator in piata de e-wholesale din Romania si tarile invecinate, cu 100.000 de produse pana la sfarsitul anului si doua milioane in urmatorii trei ani.

Shark Market, Doraly

Doraly a inceput ca o afacere de familie, in 1993 si s-a dezvoltat, treptat, intr-un business imobiliar care inchiriaza spatii comerciantilor cu profil en-gros.
Parcul comercial a fost primul complex specializat in produse alimentare si non-alimentare din Romania si se intinde acum pe o suprafata totala de 280.000 de metri patrati, pe ambele parti ale soselei Bucuresti – Urziceni din Afumati. Cei 550 de producatori, importatori si distribuitori, chiriasi ai Expo Market Doraly, comercializeaza articole pentru casa, iluminat si electrice, articole sanitare, birotica, bricolaj, produse pentru gradina, scule si unelte, mobilier, dar si produse alimentare si bauturi.

Doraly pune la dispozitia chiriasilor sai spatii moderne destinate comertului de tip en-gros, cash&carry si retail. Pavilioanele sunt personalizate in functie de nevoile comerciantilor si ofera solutii complexe de comercializare si depozitare, sisteme de securitate de ultima generatie, eficienta energetica sporita care se traduce prin consum minim de energie si costuri de functionare reduse.

Dezvoltat pe o suprafata de 280.000 de metri patrati, pe ambele parti ale soselei Bucuresti - Urziceni, in Afumati, Ilfov, Expo Market Doraly dispune in prezent de 850 de spatii comerciale in 31 de pavilioane, cu o suprafata totala inchiriabila de peste 84.000 de metri patrati si aproximativ 3.000 de locuri de parcare, inclusiv subterane. Parcul comercial gazduieste peste 550 de producatori, importatori si distribuitori si o gama variata de peste 550.000 de produse.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Citește și
CLCC: Reglementarea tutunului va scumpi tigarile si va aduce pierderi
Setari Cookie-uri