Contextul economic bun, definit de cresterea rapida a PIB-ului, somajul scazut si cresterea salariilor creeaza conditii favorabile pentru retailerii de fashion in cele 14 piete din Europa Centrala si de Est (ECE), conform celui mai recent raport al Colliers International, intitulat "ExCEEding borders".

“Pe masura ce veniturile disponibile cresc in mod constant catre nivelurile medii ale UE, achizitiile de articole de imbracaminte si accesorii de moda devin din ce in ce mai importante ca factor de stimulare a consumului. Cresterea rapida a PIB-ului, scaderea somajului si majorarea salariilor creeaza conditii favorabile pentru expansiunea industriei de fashion in Europa Centrala si de Est”, a declarat Mark Robinson, CEE Research Specialist in cadrul Colliers International.

“Romania ramane una din variantele cele mai interesante din prisma potentialului de crestere. Fata de vecinii cu un nivel de trai comparabil, piata din Romania pare considerabil mai putin dezvoltata pe zona ofertei, cu mai putin de 190 mp de spatii comerciale moderne la mia de locuitori, in timp ce in Polonia si Cehia, raportul depaseste 300 mp, iar Ungaria se apropie de acest prag”, a completat Silviu Pop, Head of Research in cadrul Colliers International Romania.

Principalele concluzii ale raportului "ExCEEding borders" sunt:

Vanzarile de retail sunt in crestere in intreaga regiune, cu un varf de 11% in Romania in 2017, un nivel maxim al acestui ciclu;
• Centrele comerciale domina industria de retail din regiune; singura piata dintre cele 14 ale ECE, unde segmentul de high street joaca un rol central, este capitala Cehiei, Praga. Cea mai mare piata a centrelor comerciale din regiune este Polonia, cu aproape 500 de scheme, ce totalizeaza 11,8 mil. mp GLA;
Ancorele de fashion din ECE au vanzari de aproximativ 350-450 euro/mp/luna;
• ECE continua sa atraga lanturi internationale de retail – au avut loc debuturi in Polonia (Primark), Romania (Victoria's Secret) si Letonia (Van Graaf). Brandurile poloneze sunt foarte active in regiune, inclusiv Sizeer, acesta fiind prezent pe 7 piete: Lituania, Letonia, Estonia, Cehia, Slovacia, Ungaria si Romania;
• Pe langa prezenta sa in centrele comerciale, sectorul de fashion este, de asemenea, un motor al comertului electronic, iar in patru tari din cele 14 piete ECE (Bulgaria, Estonia, Polonia si Cehia), ponderea sa in vanzarile online depaseste 30%;
• Ancorele de moda de pe pietele din ECE includ H&M, LPP, Inditex, New Yorker, C&A si TK Maxx. Mai jos este o lista a tuturor ancorelor majore din regiune.

retailArena 2016, despre...
Citeste si: retailArena, doua zile despre performanta in retail online si offline

Colliers International Group Inc. (NASDAQ: CIGI) (TSX: CIGI) este unul dintre liderii globali in domeniul consultantei imobiliare, cu peste 13.000 specialisti care lucreaza in 69 de tari. Colliers este compania globala de servicii imobiliare si de administrare a investitiilor cu cea mai rapida crestere, cu venituri corporate de 2,3 mld. dolari (2,7 mld. dolari inclusiv afiliati) in 2017. Specialistii Colliers ofera o gama larga de servicii clientilor finali, dezvoltatorilor si investitorilor din intreaga lume, iar prin intermediul platformei de servicii de gestionare a investitiilor au sub administrare active ale celor mai respectati investitori imobiliari institutionali, cu o valoare totala de peste 25 mld. dolari.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Colliers: Peste 180.000 mp de spatii comerciale vor fi livrati in 2017