Solutia “Fashion on demand” propusa de Lectra are la baza principiile industriei 4.0 si este rezultatul a 4 ani de munca a departamentului R&D al Lectra. Solutia este disponibila in toata lumea incepand din ianuarie 2019.

In prima parte a anului Lectra a lansat primul cutting room 4.0, echipament de croit ce imbina inteligenta artificiala, internet of things si alte tehnologii avansate. Cutting room-ul preia comenzile plasate de om si executa, intr-un ritm si cu o capacitate mult mai mare decat un anumit numar de muncitori care ar taia materialele. Cutting room 4.0 are implementat un soft dezvoltat de Lectra si a necesitat o investitie de 25 milioane de euro, din care 60% a mers catre dezvoltarea platformei inteligente, in timp ce restul in masina de croit propriu-zisa.

Cum schimba Fashion On Demand regulile in industria de moda

Mergand pe principiul ca revolutia digitala a determinat consumatorii sa ceara produse si experiente personalizate, dar si pe premisa ca este un model de business avantajos pentru companiile de fashion, Lectra a lansat o noua solutie, Fashion on Demand. Aceasta permite producatorilor sa-si potriveasca stocul cu cererea din piata si sa rezolve o problema cu care se confrunta de obicei jucatorii din fashion. Stiind de la inceput in cat timp si ce cantitate vor clientii, companiile pot produce cantitati precise si sa evite aglomerarea cu stocuri.

Brandurile britanice Topshop...
Citeste si: Topshop si Topman intra in Romania. Unde vor deschide primul magazin

Mai mult, noua solutie remediaza problema fluxului de numerar deoarece clietilor li se cere sa plateasca comenzile in avans.

In timp ce productia personalizata estte un business atractiv, ce prezinta riscuri financiare scazute, in prezent companiile de fashion intampina dificultati in a intra pe aceasta piata. Fara know-how si tehnologia potrivite, multe companii se bazeaza pe infrastructura standard a lantului de distributie caruia ii lipseste flexibilitatea de a crea si a produce astfel de articole. Astfel, sunt nevoiti sa dezvolte fluxuri de lucru independente pentru fiecare produs, ceea ce duce la costuri de productie aditional, timpi de productie mai mare, periclitand liniile de productie existente.

“Personalizarea sau, mai degraba, productia la cerere, va fi un fenomen raspandit in industrie. Este de datoria Lectra, ca un pionier al industriei 4.0, sa contribuie sa raspandirea acestui fenomen. Pentru a dezvolta aceasta solutie am lucrat cu specialisti in personalizare din diverse tari. In premiera in industria de moda vom avea o solutie de personalizare completa, capabila sa functioneze la aceleasi standarde ca in segmentul ready-to-wear si sa livreze aceleasi rezultate, poate chiar mai bune”, a declarat Daniel Harari, presedinte si CEO Lectra.

Piata hainelor pentru copii,...
Citeste si: Next Romania: Piata hainelor pentru copii, competitiva si cu potential

Bazandu-se pe experienta de 45 de ani din interactiunea cu retaileri, producatori si branduri internatonale, Lectra propune aceasta solutie pentru a scapa de conditionarile si provocarile de mai sus si a ajuta companiile de fashion sa-si eficientizeze procesele de productie.

Fashion on Demand este disponibila in doua forme: una dedicata segmentului made to measure, iar cealalalta, personalizarii.

Lectra este o companie high tech fondata in 1973 ce ofera solutii de inalta tehnologie industriilor de moda, auto si mobila. Lectra deserveste peste 23.000 de clienti din 30 de tari. Industria de fashion reprezinta cea mai mare piata pentru Lectra, cu 45% din vanzari, urmata de automotive (40%), mobilier (10%) si alte industrii (5%). Cele mai mari piete dupa vanzari pentru Lectra sunt China, Statele Unite si Italia.

Answear.ro, vanzari de 16...
Citeste si: Vanzari de 16 milioane euro pentru Answear.ro. Ce au cumparat romanii