27 Decembrie 2018

Mircea Turdean, Farmec: Cred ca vom semna prima franciza in ianuarie. Pretul va fi in jur de 30.000 euro



Farmec, producatorul clujean de cosmetice, va incepe anul 2019 cu prima franciza semnata. Mircea Turdean, directorul general al Farmec, a relatat, pentru Wall-Street.ro, ca pretul pentru o franciza va incepe de la 30.000 euro pe piata interna, iar pe piata externa va fi unul diferit.

Afacerile producatorului de cosmetice au crescut anul acesta cu 11% fata de anul 2017, ajungand la o cifra de afaceri in jur de 53 milioane euro. Directorul general al Farmec sustine ca in fiecare an compania stabileste un prag de crestere de 10% si in fiecare an se depaseste acest prag.

“Deschidem sistemul de franciza atat pe piata interna, cat si pe piata externa. Prima franciza cred ca o vom semna in luna ianuarie, iar pretul va fi in jur de 30.000 euro. Brandul Gerovital este cunoscut in afara si credem ca va avea succes sistemul nostru de franciza, dar trebuie sa fim activi si sa cautam clienti si pentru asta vom realiza campanii de atragere ca sa putem sa promovam brandul pentru franciza pe piata externa. Pretul va fi un pic diferit pentru piata externa, pentru ca sunt doua concepte. Deosebirea principala este ca la franciza interna vrem sa oferim produse din Gerovital impreuna cu alte game, in functie de alegerea clientului, iar pe piata externa vor fi produse doar din gamele Gerovital, pentru ca acesta este brandul cel mai de succes in strainatate din portofoliul nostru", a precizat Mircea Turdean.

Totodata, directorul general al companiei sustine ca in fiecare an veniturile provenite din export cresc, inregistrand in 2018 o crestere de circa 15%.

Planurile producatorului de cosmetice Farmec pentru 2019

"Anul viitor produsele din portofoliu vor fi in rand cu tendintele din piata si nu doar tendintele noi din afara ci si vom inventa tendinte, pentru ca suntem capabili sa dezvoltam noi formule", a spus Turdean.

Intrebat daca industria de cosmetice destinate barbatilor vor ajunge la acelasi nivel cu cea a femeilor, el a raspuns: "Imi amintesc ca acum 20 de ani lucram mult pentru produsele destinate barbatilor, dar nu erau foarte multi barbati care foloseau aceste produse - acesta este regretul meu. Eram tanar cercetator, voiam sa fac multe produse pentru barbati, dar nu prea erau la moda. Acum, au inceput sa fie, iar noi o vedem ca pe o oportunitate - dezvoltarea segmentului men e o oportunitate peste tot".

Anul acesta compania a deschis 7 magazine noi, desi avea in plan sa deschida 10. "Pentru anul viitor estimam ca vom deschide alte 6 magazine, dar in functie de oportunitatile care apar pe piata cifra se poate modifica. Acum doi ani deschisesem 10 unitati noi si am reusit acest lucru pentru ca am avut oportunitati, am avut perioade in care am deschis cate doua - trei magazine intr-o luna. Sunt locatii in tara care, daca apar, nu le refuzi", a mai spus Mircea Turdean.

In medie, investitia pentru un nou magazin este in jur de 60.000 euro - 70.000 euro, in functie de spatiu. In luna decembrie Farmec a inaugurat un nou magazin de brand, fiind la 25-lea la nivel national, in urma unei investitii de peste 50.000 de euro. Noul magazin Gerovital din Bucuresti este amplasat in incinta centrului comercial Sun Plaza si are o suprafata de peste 50 m2.

In acelasi timp, producatorul de cosmetice clujean intentioneaza deschiderea unui alt magazin pana la sfarsitul anului, in Centrul Vechi din Bucuresti, reteaua ajungand astfel la 18 unitati Gerovital si 8 unitati Farmec.

Farmec S.A. Cluj-Napoca este cel mai mare producator de cosmetice cu capital 100% romanesc. Compania comercializeaza produsele din portofoliu in aproximativ 30 tari. In decembrie 2018, reteaua de magazine de brand detinute de Farmec cuprinde 8 magazine Farmec, amplasate in Cluj-Napoca (3 magazine), Arad, Brasov, Sibiu, Targu-Mures si Timisoara si 18 magazine Gerovital care se gasesc in Cluj-Napoca, Bucuresti (5 magazine), Constanta, Timisoara, Craiova, Ploiesti, Suceava, Iasi, Piatra Neamt, Galati, Oradea si Ramnicu Valcea.



Citeste si