De accea, in 2013 Andrei Taranu, a lansat in Iasi, spalatoria auto in regim self-service “ La Jetoane “. Dupa cum sugestiv ii spune si numele, aceasta functioneaza prin achizitionarea unui jeton in valoare de 5 lei, iar mai apoi poti folosi o boxa de spalare a masinii, dupa bunul plac.

Sistemul de spalare in regim de self-service exista in tarile din Vestul Europei de cativa zeci de ani iar acest sistem l-am vazut in repetate randuri in deplasarile din afara tarii, unde am si testat un astfel de sistem. in prima instanta nu am avut increderea necesara ca un astfel de sistem va avea <priza> la publicul roman dar odata cu deschiderea primei locatii din Iasi in 2013 mi s-a demonstrat contrariul.” Andrei Taranu, fondator “La Jetoane”.

Idee de business a avut impact iar mai tarziu, in 2017, au luat nastere alte 2 locatii. in momentul de fata exista 3 spalatori self-service operate de “La Jetoane” in Iasi, si dorinta de a se extinde in toata tara, in sistem de franciza. in momentul de fata cele trei locatii din Iasi ajung in 2018 la o cifra de afaceri de 400.000 Euro.

In ultimul an s-au pus bazele sistemului de franciza, a manualul operational, iar ca un element de noutate, sistemul de franciza pe care il implementam va avea ca si componenta si un manual de service, manual ce ii va permite francizatului sa isi serviseze in regie proprie echipamentele instalate de catre noi in locatia de spalare. Exista si o componenta de service de care se ocupa personalul autorizat sa faca operatiunile acestea dar dorim sa ajutam francizatul cu un astfel de manual intrucat exista situatii in care se poate interveni asupra echipamentelor in timp util astfel incat sa nu fie afectata activitatea locatiei de spalare.” Andrei Taranu, fondator “La Jetoane”

Principalele atuuri ale unui astfel de business sunt costul redus al serviciului pentru clientul final, timp redus petrecut in cadrul locatiei de spalare, siguranta data de faptul ca proprietarul masinii este direct implicat in procesul de curatare si nu are nimeni acces in masina sau in preajma masinii si, in unele cazuri exista si elementul de distractie, mai ales in randul target-ului de varsta 18 - 24 ani.
Deloc de neglijat este si faptul ca acest business este un unul care nu necesita multi angajati, 1 maxim 2 angajati per punct de lucru. Acest tip de business este foarte simplu de administrat si de controlat, chiar si de la distanta iar un alt mare atuu de business este cashflow-ul mereu pozitiv pentru ca orice client achita serviciul in avans.

Pentru achizitionarea unei francize “La Jetoane”, implementata la cheie, incluzand structurile de metal, aparatura utilizata, traning si branding, este necesar ca francizatul sa detina sau inchirieze/concesioneze un tern corect dimensionat in functie de numarul de boxe pe care doreste sa il implementeze si sa dispuna de un capital de investitie de aproximativ 15-17.000 Eur / boxa de spalatorie.

In functie de perioada anului in care se incep lucrarile si de rapiditatea cu care se emit actele, timpul mediu de implemantare al unei locatii este 6-9 luni iar amortizarea investitie se face in aproximativ 24-30 de luni

In momentul de fata locatiile “La Jetoane” au o medie de 300-400 de spalari zilnice si un apogeu de 650 de utilizari zilnice a serviciului insa, studiu de fezabilitate a reliefat faptul ca, in functie de dimensiunea spatiului si de costurile fixe lunare, o locatie necesita un minim de 150 de spalari zilnice pentru a fi profitabila.

Pentru mai multe detalii nu ezitati sa consultati sectiunea “Franciza” de pe siteul www.lajetoane.ro.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri