Telefoanele mobile dar si cele fixe, aparatura de monitorizare medicala si aparatura de ingrijire se numara printre principalele produse electronice cerute de varstnici, potrivit estimarilor Fysic. Analizele companiei arata ca in 2019 cererea pentru astfel de produse va creste cu 20%.

Fysic, marca olandeza sub numele careia sunt comercializate pe piata locala dispozitive electronice pentru varstnici, prognozeaza o majorare cu 20% a segmentului produselor electronice destinate persoanelor in varsta, in 2019. Potrivit reprezentantilor companiei, aceasta nisa isi pastreaza tendinta ascendenta si isi va mentine procentul de crestere inregistrat si in anul 2019.

Cifra de afaceri a Fysic a urmat trendul local si a depasit cu aproximativ 40% valoarea raportata la finalul anului trecut, ajungand la circa 70.000 euro.

“2018 a fost un an bun pentru Fysic pe piata locala, datorita faptului ca cererea este tot mai mare. Numarul persoanelor in varsta este in crestere in Romania, iar necesitatea aparaturii care sa le usureze viata de zi cu zi a inceput sa fie constientizata mai clar. Am observat acest lucru pe toate canalele unde suntem activi: hypermaketuri, farmacii, magazinele specializate de telefonie si, in principal, in mediul online. Astfel, pe platforma eMAG si pe site-ul propriu, numarul mediu de comenzi lunare a crescut cu peste 45% in 2018, fata de 2017. Estimam ca 2019 va fi un an in care piata se va dezvolta cel putin in acelasi ritm si ne propunem sa consolidam brandul Fysic care este, in prezent, singurul de pe piata locala dedicat exclusiv varstnicilor. Una dintre cele mai importante tinte pentru urmatoarea perioada este sa incheiem parteneriate cu marile lanturi de magazine, care pot inaugura astfel sectiuni ce contin game variate de produse pentru uzul varstnicilor, la fel cum se intampla deja in alte tari din Europa”, a declarat Mircea Matei, Director General al HDM Distribution.

Din perspectiva reprezentantilor Fysic, una dintre principalele tendinte care se prefigureaza in 2019 este aparitia unui segment de piata destinat persoanelor in varsta, dupa modelul din Olanda, Belgia, Anglia, Franta sau Germania.

Mai multi antreprenori...
Citeste si: Planurile de extindere ale unei retele de magazine agricole

“Noi estimam dezvoltarea acestei piete si in Romania inca din 2016, cand am inceput sa distribuim Fysic pe piata locala. Din discutiile pe care le-am avut cu mai multe lanturi de retail, am observat ca exista un interes real de a avea in hypermaketuri si in magazinele de produse electronice o categorie speciala de aparatura pentru seniori. Cred ca 2019 va fi anul in care vom avea in sfarsit, si in Romania, raioane care inglobeaza numeroase categorii de dispozitive pentru varstnici: de la telefoane, la tensiometre, organizatoare pentru medicamente, lampi speciale, biciclete etc. Este necesara reunirea tuturor acestor produse intr-un singur loc, pentru a usura viata consumatorilor si pentru ca acestia sa poata avea la indemana o paleta cat mai larga de optiuni in acelasi loc. De asemenea, acest segment aflat momentan in stadiu incipient are sanse de dezvoltare extraordinare in Romania, tinand cont de nivelul cererii si de structura populatiei, din punct de vedere al categoriilor de varsta”, a adaugat Mircea Matei.

Strategia Fysic pentru anul 2019: extinderea in circa 80 de magazine specializate si cresterea comenzilor online

Cele mai vandute produse in 2018 au fost, la nivelul pietei, telefoanele mobile, cu o pondere de 50% in valoarea vanzarilor, urmate de aparatura de monitorizare medicala si de telefoanele fixe. In ceea ce priveste portofoliul companiei, clasamentul vanzarilor, din punct de vedere valoric, s-a situat in tendintele pietei, telefoanele mobile avand cea mai mare pondere, urmate de aparatura de ingrijire (de tipul bicicletelor electrice sau a lampilor cu infrarosu) si telefoanele fixe.

Strategia de consolidare si dezvoltare a Fysic include extinderea in circa 80 de magazine specializate de telefonie mobila, urmand ca pana la finalul primului semestru din 2019 marca sa fie prezenta in 100 astfel de unitati. Este vizata si intrarea pe canalele care comercializeaza aparatura sau echipamente medicale destinate persoanelor cu nevoi speciale.

O alta directie a strategiei Fysic este continuarea cresterii comenzilor online cu aproximativ 25%, in 2019. In prezent, cele mai multe comenzi vin din Bucuresti si din zona Transilvaniei. Anul acesta este preconizata si inceperea distributiei in Brasov si Cluj-Napoca.

5 sfaturi pentru achizitii...
Citeste si: Achizitii mai eficiente la birou. Cum sa economisesti bani si timp

Produsele Fysic se gasesc in lantul de farmacii Tei, in magazinele specializate de telefonie mobila si pot fi comandate online de pe platforma eMAG, precum si de pe site-ul propriu.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Kaufland isi mareste gama de produse marca proprie