Romanii sunt tot mai dornici sa practice sport si sa aiba un stil de viata sanatos, iar aceasta tendinta, alaturi de cresterea veniturilor, au facut ca retailerii de echipamente sportive sa aiba vanzari mai mari decat in anii anteriori. “Bugetul alocat de romanii a crescut substantial in ultimii ani”, spune Catalin Pozdarie, directorul Hervis, unul dintre principalii jucatori din Romania.

Pe o piata estimata intre 700-800 milioane euro, Hervis a vandut echipamente si articole sportive de 53 milioane euro si a deschis 7 noi magazine anul trecut. Hervis vinde in cele 30 de magazine fizice si in shopul online imbracaminte, incaltaminte si echipamente pentru 21 de sporturi.

“Nu exista o statistica oficiala care sa ne spuna clar cu cat a crescut bugetul alocat de romani pentru echipamente sportive. Fiecare companie din domeniu isi calculeaza „volumul pietii” in functie de bonul mediu pe care-l are astfel incat unii vorbesc de 600 milioane euro, altii de 800 milioane euro, iar unii chiar de 900 milioane euro. Probabil ca realitatea este undeva la mijloc. Cert este ca piata a crescut, romanii au cumparat tot mai multe articole sportive mai ales in ultimii doi ani, atat din motive ale politicii fiscale (reduceri de TVA, cresteri salariale), dar si datorita dorintei de a se pozitiona pe un alt nivel al piramidei necestitatii, respective celui al nevoilor sociale si apartenentei, facand sport in cluburi”, spune Catalin Pozdarie, directorul general Hervis Romania.

Provocari in retailul romanesc

Catalin Pozdarie, aflat la carma Hervis din 2007, considera ca in acest moment cele mai mari provocari in mediul economic sunt lipsa fortei de munca si lipsa de predictibilitate a politiciilor fiscale ale guvernului actual. “Lipsa predictibilitatii politiciilor fiscale duce la asumare sau aproximarea unor riscuri pe care le iei in calcul si care automat se resfrang in final tot asupra consumatorului”.

Cat despre problema fortei de munca, managerul Hervis spune ca investeste in retentia si scolarizarea angajatilor, insa provocarea intervine acolo unde insa aceste programe nu sunt aplicabile si unde fluctuatia este atat de mare incat nici nu dispun de timpul necesar pentru astfel de programe.

“Cresterea salariilor nu este de fapt o solutie pe termen lung. Aceasta poate asigura acoperirea unui necesar pentru o scurta perioada de timp, fiind cunoscut ca intotdeauna va exista cineva care ofera mai mult. Atata timp cat noiile generatii nu vad un avantaj in a ramane in tara, situatie care din punct de vedere financiar nu mai este atat de dezavantajoasa fata de strainatate, cheltuielile fiind adaptate la venituri, dar in care serviciile sociale spitale, gradinite scoli fac diferenta, tinerii vor pleca. La aceasta se mai adauga lipsa unui stat functional in care politicul nu se amesteca in justitie si in care exista respect fata de cetatean”, spune Catalin Pozdarie.

Anul trecut Hervis a vandut articole si echipamente sportive de 53 milioane euro, in crestere cu 26% fata de anul anterior. De asemenea, a deschis 7 noi magazine, ajungand la o retea nationala de 30 de unitati. Pentru anul in curs Hervis planuieste sa deschida cel putin 10 magazine, insa Catalin Pozdarie declara ca inaugurarile depind de factori externi, precum dezvoltarea de centre comerciale.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri