Orice birou are nevoie de un angajat care sa se ocupe cu achizitii si de comunicarea cu furnizorii. Aceste activitati sunt esentiale din doua motive principale: pentru crearea unui mediu de lucru placut si productiv, dar si pentru a le asigura angajatilor materialele si conditiile necesare pentru a atinge obiectivele organizationale.

Importanta achizitiilor pentru birou nu poate fi negata, asa cum nu poate fi negat nici faptul ca aceasta poate deveni problematica, cum se intampla in cazul depasirii bugetului. De altfel, unul dintre obiectivele din acest domeniu este mentinerea bugetului in anumite limite, care depind de veniturile companiei si de restul cheltuielilor.

Mentinerea unui echilibru intre aprovizionarea corecta (cu cele necesare pentru desfasurarea satisfacatoare a activitatii firmei) si resursele investite in achizitii sunt esentiale. Atat bugetul achizitiilor, cat si timpul petrecut de angajatii ocupati cu sarcini de aprovizionare trebuie tinute sub control. Iata cateva solutii care te pot ajuta sa eficientizezi procesul de achizitii la orice birou:

1. Foloseste produse alternative

Produsele brandurilor celebre au de cele mai multe ori un pret ceva mai ridicat decat cele de la concurenta. Alegerea unor produse alternative poate ajuta substantial la taierea costurilor din buget. Totusi, aspectul care nu trebuie trecut cu vederea este calitatea produselor, care nu ar trebui sacrificata pentru un cost mai redus. Din fericire, sunt si situatii in care poti economisi fara sa faci rabat de la calitate. Spre exemplu, in loc sa comanzi cartuse originale, poti opta pentru cartuse toner. Acestea sunt mai accesibile, fiind compatibile cu mai multe modele de imprimante.

2. Stabileste relatii avantajoase

Atunci cand ramai loial unui furnizor, poti beneficia de oferte si reduceri avantajoase. Trebuie totusi sa faci bine diferenta dintre situatia in care este mai avantajos sa schimbi furnizorul si cea in care merita sa construiesti o relatie de lunga durata. Ca sa faci acest lucru, trebuie sa fii bine informat cu privire la ofertele competitorilor furnizorilor tai. Nu ezita sa ceri oferte ca sa compari preturile, termenele de livrare si alte aspecte relevante. Asa vei sti cand ai dat de o oferta buna si e bine sa pastrezi pe termen lung o relatie comerciala cu un furnizor.

Citeste si:
Rabla Clasic 2021 a atras până acum cumpărarea a peste 23.000 de...
Programul Rabla Clasic 2021 a...

3. Utilizeaza comparatoare de preturi

Unul din motivele pentru care achizitiile pentru birou pot fi o activitate care consuma mult timp consta in faptul ca trebuie sa compari multe oferte si preturi. Fie ca presupune sa accesezi mai multe magazine online, fie sa trimiti e-mailuri cu solicitari catre furnizori, activitatea nu este una tocmai eficienta. Ca sa treci mai repede de aceasta etapa, poti folosi un comparator de pret online. Cu cat ai nevoie de mai multe produse diferite, cu atat iti poate economisi mai mult timp un astfel de program.

4. Ia in calcul si ofertele, nu doar pretul

Uneori, pretul nu e suficient ca sa identifici o oferta buna. Livrarea gratuita, programele de fidelitate cu reduceri si un serviciu de clienti excelent sunt exemple de factori care au un impact puternic asupra deciziei de cumparare. Atunci cand se iau in calcul si aceste aspecte, poti ajunge la concluzii diferite decat atunci cand compari doar pretul.

5. Foloseste o platforma de cashback

Poti folosi acest sistem ingenios (care iti returneaza o parte din bani dupa ce ai achizitionat un produs) macar pentru o parte din cumparaturi. Procentul restituit poate varia destul de mult si depinde de domeniu, retailer si produs. Astfel, exista bonusuri de 2%, dar si de 6%. Atunci cand e vorba achizitionarea unor cantitati mari, astfel de solutii te pot ajuta sa tii bugetul sub control.

Citeste si:
Ion Biriș, Loft: Cu cât ar fi trebuit să crească prețurile în...
Ion Biriș, Loft: Prețurile în...

Sursa foto: Shutterstock

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri