Munca in echipa este una dintre cele mai importante valori, atat pentru o companie mare, cat si pentru una de mici dimensiuni. Aceasta poate asigura o eficienta mai mare si influenteaza pozitiv incercarea unei firme de a pastra angajatii performanti in posturile cheie. Astfel, dincolo de a da o directie companiei si echipei, rolul unui manager este de a mobiliza si construi un nucleu in interiorul organizatiei sale.

Cele mai eficiente strategii la care firmele apeleaza ca sa-si mobilizeze angajatii:

Prin activitati de echipa

Poate parea surprinzator, dar, de cele mai multe ori, munca in echipa si ideea de comunitate sunt construite in afara activitatii de birou. O strategie utila de a creste colaborarea intre angajati se poate baza pe jocuri de echipa sau chiar activitati sportive. Competitiile de acest fel sunt recunoscute ca mijloace utile intr-un business de a promova unitatea de grup. Plecand de la hanorace de calitate oferite angajatilor si pana la alte articole sportive sub forma unui echipament de firma, acestea ii ajuta pe oameni sa se identifice mai usor ca parte dintr-un grup unit. Sportul si activitatile sportive rasplatesc performanta, stimuleaza spiritul competitiv si promoveaza valorile de grup, avand potential de a construi o echipa de lucru mai buna atunci cand revine in mediul profesional.

Beneficii

De multe ori, puterea financiara a unei firme este depasita de concurenta, insa chiar si asa, obligatia unui manager este de a-i motiva pe cei mai performanti angajati sa ramana in acelasi loc. Banii reprezinta mereu un stimulent de baza, insa acolo unde intervine plafonul salarial, beneficiile pot fi de mare ajutor in strategia unei firme. De la tichete de masa, tichete de vacanta, abonamente la sala de sport sau la bazinul de inot, la posibilitatea de a beneficia de o masina de firma si un telefon cu abonament acoperit de companie, toate aceste lucruri cantaresc foarte mult in optiunile si alegerile pe care un angajat le poate avea in fata.

Un plan clar de crestere pentru angajati

Cei mai multi angajati ambitiosi nu se bucura atat de mult in fata unor beneficii de moment. In cazul lor, o strategie eficienta prin care firmele isi motiveaza oamenii este oferirea unei perspective clare asupra carierei lor pe termen mediu si lung. Promovarea interna a angajatilor, protejarea acestora din punct de vedere profesional, prin workshop-uri regulate si traininguri, prin accesul constant la noutatile din domeniul lor de activitate pot fi piloni importanti pe baza carora angajatii pot fi mai siguri de viitorul lor acolo, il pot vizualiza si planifica, atata timp cat rezultatele vor fi pe masura.

Autoritatile se lamenteaza,...
Citeste si: In ce conditii pot fi intorsi romanii din diaspora

Comunicarea deschisa la nivel de management

Feedback-ul constant, implicarea angajatilor in deciziile si directiile pe care firma le ia in considerare, discutiile libere si deschise, toate acestea sunt metode care consolideaza modul in care angajatii se raporteaza la mediul lor de lucru. Atunci cand din partea managementului exista o comunicare transparenta si un schimb continuu de informatii deschis cu angajatii, increderea lor va creste, proportional cu implicarea lor in activitatile, proiectele si atingerea obiectivelor firmei.

Sursa foto: Shutterstock / Copyright: Rawpixel.com


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Radulescu,BNR: Firme-gigant vor intra in tara si vor produce cutremure