Lumina artificiala dintr-un spatiu de retail ii poate face pe clienti fie sa se simta bineveniti, fie sa renunte la o eventuala achizitie. Tocmai de aceea, iluminatul corespunzator nu este optional, ci o nevoie a oricarei afaceri care se bazeaza pe vanzari.

Desi poate parea un detaliu insignifiant, poate influenta foarte mult experienta de cumparare, afectand atat atmosfera din interiorul magazinului, cat si felul in care sunt evidentiate produsele comercializate. Iata un ghid care te va ajuta sa intelegi mai bine diferentele dintre diferitele tipuri de becuri, dar si felul in care acestea pot fi potrivite pentru anumite tipuri de businessuri si nepotrivite pentru altele:

Becurile incandescente

Foarte accesibile din punct de vedere al costurilor, becurile incandescente emit o lumina calda, care se propaga uniform in toate directiile. Dezavantajul lor este ca nu sunt deloc economice, asa ca ar putea deveni unul dintre cauzele pentru care facturile tale lunare sunt destul de mari. In plus, nu au o durata de viata mare si necesita inlocuire frecventa, lucru care se poate traduce prin eforturi si timp pierdut. Chiar si asa, inca sunt folosite pentru iluminarea generala a spatiilor de retail.

Becurile cu halogen

La fel ca becurile incandescente, cele cu halogen produc o lumina stralucitoare, dar nu obositoare, care se propaga omogen. Avantajul lor, comparativ cu cele incandescente, este ca au un consum mult mai redus de energie si ca sunt o varianta mult mai prietenoasa cu mediul inconjurator, dar si cu furnizorii de electricitate. Costa insa mai mult decat primele, iar durata lor de viata este similara, asa ca nu sunt chiar cea mai convenabila optiune.

Becurile fluorescente

Eficiente in ceea ce priveste costul de achizitionare si consumul de energie, becurile fluorescente au si avantajul unei durate de viata destul de lungi. In medie, aceasta este de zece ori mai mare decat cea a becurilor incandescente. Acest lucru te ajuta sa economisesti pe termen lung, dar este totodata si un avantaj in ceea ce priveste confortul, deoarece becurile fluorescente nu necesita inlocuiri frecvente. Dezavantajul lor este insa ca emit o lumina destul de puternica si agresiva, care nu se potriveste oricarui spatiu de retail. Si, spre deosebire de becurile incandescente si cele cu halogen, a caror intensitate poate fi controlata cu ajutorul unui intrerupator special, lumina fluorescenta nu poate fi optimizata astfel.

Dunwell: Un nou record pe...
Citeste si: Dunwell: Romania va depasi 4 mil. mp de proiecte logistice in acest an

Becurile LED

Aceste becuri versatile emit diferite culori de lumina fara a agresa privirea cu raze directe, obositoare. Becurile si tuburile LED sunt performante din mai multe puncte de vedere: lumineaza instantaneu, chiar si in contextul temperaturilor extreme si au o durata de viata de cativa ani, astfel ca nu trebuie schimbate frecvent. Desi costurile de achizitionare sunt ceva mai mari decat in cazul altor tipuri de articole similare, se dovedesc a fi o buna investitie pe termen lung, reducerea costurilor facturii de electricitate fiind unul dintre avantajele lor majore.

Tipuri de lumina intr-un spatiu de retail

Pentru ca un spatiu de retail are nevoie de lumina pentru mai multe scopuri, cel mai adesea o combinatie de corpuri de iluminat si becuri poate crea atmosfera perfecta, care sa stimuleze interesul cumparatorilor si sa ii faca sa se simta confortabil.

Lumina ambientala se realizeaza cu ajutorul unor surse nu foarte stralucitoare, tocmai pentru a nu supraincarca incaperea si pentru a nu deveni obositoare pentru vizitatori. Iluminarea sarcinilor este la fel de importanta, aceasta ajutand potentialii clienti sa indeplineasca anumite sarcini, asa cum ar fi studierea indeaproape a produselor sau probarea acestora. De regula, se monteaza dupa cea ambientala si este important sa fie echilibrata si sa nu stimuleze prea mult privirea. Lumina accent este folosita pentru evidentierea anumitor zone din magazin, asa cum ar fi vitrinele cu produse. Lumina decorativa nu are un rol practic, ci doar unul ornamental, asa cum sugereaza si denumirea; aceasta poate fi folosita pentru a schimba subtil atmosfera si tonul luminii si se realizeaza, de regula, cu ajutorul candelabrelor, al lampadarelor si corpurilor de iluminat dispuse pe pereti.

Inainte de a decide cum pui in evidenta produsele si cum atragi vizitatorii folosindu-te de lumina, consulta un specialist in design interior si tine cont de sfaturile personalizate ale acestuia, concepute in concordanta cu stilul decorativ, cu forma spatiului de amenajat, dar si cu accesul la lumina naturala.

Sweet Ela, afacerea de un...
Citeste si: Sweet Ela, afacerea de un milion de lei cu torturi si prajituri

Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Amenzi de 4% din cifra de afaceri pentru calitatea dubla a produselor