Hennes & Mauritz AB (H&M), al doilea retailer de imbracaminte la nivel mondial, a raportat un declin sub asteptari al profitului trimestrial, deoarece a vandut mai multe produse la pret intreg, iar marja bruta s-a majorat, semn ca strategia de redresare isi arata roadele, transmit DPA si Reuters.

Vrei sa afli mai multe despre industria de fashion? Fashion ROute, conferinta dedicata retailului de fashion si industriei textile, se reintoarce cu a treia editie pe 21 mai. Sub deviza Fashion Upgrade, Fashion ROute isi propune sa exploreze toate transformarile prin care industria trece si care este impactul acestora asupra pietei romanesti. Detalii, AICI.

Desi profitul inregistrat de retailerul suedez a fost in scadere, acesta a fost mai mare decat estimau analistii din piata. Mai mult, vanzarile de imbracaminte la pret intreg, miza H&M din ultima perioada, au facut ca marja bruta sa se majoreze, semn ca pariul H&M a fost unul castigator pentru retailer.

Actiunile H&M au urcat vineri cu 15,8% la bursa de la Stockholm, dupa ce compania a estimat ca vanzarile la pret redus vor continua sa scada in actualul trimestru. In ultimele 12 luni, titlurile au scazut cu 3%.

In perioada decembrie 2018 - februarie 2019, profitul inainte de taxe a scazut pentru al saptelea trimestru consecutiv, la 1,04 miliarde de coroane suedeze, de la 1,26 miliarde de coroane suedeze in urma cu un an, dar peste estimarile analistilor, de 708 milioane de coroane, scrie Agerpres.

Citeste si:
JLL: 2019 va aduce pe piata peste 900.000 mp in Bucuresti
JLL Romania: Proiectele de...

Marja bruta a urcat la 50% in perioada decembrie 2018 - februarie 2019, de la 49,9% in urma cu un an, in timp ce analistii se asteptau la o scadere pana la 49,4%. Totusi, marja bruta a H&M este sub cea a rivalei Inditex, care a raportat o marja bruta de 56,7% in anual financiar care s-a incheiat in ianuarie 2019, fata de 56,3% in urma cu un an.

Vanzarile in perioada 1-27 martie au urcat cu 7% in moneda locala, in timp ce in perioada decembrie 2018 - februarie 2019 vanzarile au fost pe plus cu 4%, la 51 de miliarde de coroane suedeze.

Vanzarile in moneda locala au urcat cu 11% in Suedia, cu 8% in Marea Britanie, cu 15% in Polonia si cu 16% in China, a anuntat compania suedeza. In Germania, o piata majora, vanzarile au scazut cu 7%.

H&M opera la 28 februarie 4.958 de magazine in intreaga lume, inclusiv francize.

Citeste si:
CBRE vinde un teren de 26 ha in Ocna Mures pentru proiecte de retail
CBRE: 26 ha de teren in Ocna...

Ca si alte companii, H&M se confrunta cu cresterea concurentei pe piata din Europa, dupa ce tinerii au preferat sa faca achizitii de la retailerii online, cum ar fi Asos si Zalando.

Grupul suedez are sapte branduri: H&M, COS & Other Stories, Monki, Weekday, Arket si H&M Home.

Primele magazine H&M din Romania au fost inaugurate in primavara anului 2011. Compania H&M (Hennes & Mauritz) a fost infiintata in 1947, in Vasterls, Suedia.

Citeste si:
Brandul de fashion Tom Tailor deschide primul magazin din nordul tarii
Brandul de fashion Tom Tailor...

Sursa foto: Sorbis/Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
IT Genetics, cifra de afaceri de peste 5 milioane de euro in 2018