Cu afaceri in crestere, anul trecut mai mari cu 18,5%, care au ajuns la 328 milioane de euro, retailerul online de beauty Notino spune ca inca nu a gasit reteta succesului. Strategia de rebranding insa, de la Aoro la Notino, a functionat si a adus la cresterea vanzarilor de cosmetice si parfumuri, potrivit lui Radek Ondrasik, marketing director Notino.

Vrei sa afli mai multe despre industria de fashion? Fashion ROute, conferinta dedicata industriei de fashion, se reintoarce cu a treia editie pe 21 mai. Sub deviza Fashion Upgrade, Fashion ROute isi propune sa exploreze toate transformarile prin care industria trece si care este impactul acestora asupra pietei romanesti. Detalii, AICI.

Retailerul online de beauty, fondat in 2004, a intrat pe piata romaneasca in 2009 cu brandul Aoro, iar in urma cu doi a derulat un proces de rebranding atat pe plan local, cat si in alte tari unde era prezent cu alte denumiri (Cehia - parfums.cz). Reprezentantii Notino spun ca procesul de rebranding a dus la cresterea vanzarilor, nu doar in cadrul categoriilor de parfumuri, ci si pentru produsele de ingrijirea pielii si a parului sau cele de machiaj.

“Inca nu am gasit reteta succesului. Clientii nostri sunt cei mai in masura sa spuna motivul pentru care sunt multumiti de serviciile noastre. Cu toate acestea, scopul nostru a fost inca de la inceput acela de a face lucrurile cu sinceritate si de a ne satisface clientii. De altfel, in momentul in care trebuie sa luam o decizie cu impact asupra clientilor, ne punem in pielea acestora si ne intrebam cum am vrea sa reactioneze brandul daca noi am fi clienti. Si cred ca tocmai aceasta abordare ne-a adus beneficii pe termen lung”, spune Radek Ondrasik, Marketing Director Notino despre evolutia Notino.

Anul trecut, Notino a vandut in Europa cosmetice si produse beauty in valoare de 328 milioane euro, piata locala reprezentand una dintre cele cinci cele mai importante si mari piete in care Notino este prezent. “Acum continuam sa ne extindem si in alte tari, astfel incat cota de piata este mai scazuta, insa, per total, cifra de afaceri din Romania este in crestere. In general, cresterea Notino este mai rapida decat cea a comertului online romanesc”, spune Radek Ondrasik.

Citeste si:
Cum arata cea mai mare parfumerie deschisa in Romania
Douglas a deschis cea mai...

Notino vinde cosmetice in 22 de tari, iar anul acesta retailerul planuieste sa se extinda in Elvetia.

Pentru anul acesta estimam ca vom creste cu peste 10%, atat in ​​Romania, cat si la nivel global.

Notino goes offline

Retailerul online a facut primii pasi in comertul fizic in Romania in 2018, cand a deschis primul magazin in Promenada Mall, in Bucuresti. A urmat un al doilea magazin fizic Notino in Mega Mall in acest an.

Magazinele Notino servesc si ca punct de ridicare a comenzilor plasate in online. In medie, 30% din achizitiile online sunt ridicate din magazinele fizice Notino.

Citeste si:
O romanca din Italia a deschis un magazin pentru femei in Romania
O romanca din Italia a...

“Prezenta offline nu este absolut necesara, insa ajuta. In magazinele fizice, clientii se pot uita la produs, il pot testa astfel incat sa vada daca li se potriveste. De asemenea, magazinele fizice Notino servesc si ca punct de ridicare a comenzilor, ceea ce le face mai prietenoase pentru clienti”, spune Radek Ondrasik.

Cum difera online-ul fata de offline in cadrul Notino? La disponibilitatea produselor, in magazinele fizice regasindu-se doar cele mai bine vandute produse. “Restul sunt disponibile online, ceea ce este de inteles daca tinem cont de faptul ca avem peste 55.000 de produse unice listate online. Pentru a ne asigura ca preturile online si offline sunt absolut identice, folosim etichete de pret digitale”, adauga Radek Ondrasik.

Valoarea medie a unui bon in cadrul Notino este de 220 ron.

Ce produse beauty cumpara romanii

Topul vanzarilor din Romania este ocupat de Calvin Klein, Armani, Hugo Boss si Lancome. In ceea ce priveste produsele pe care romanii le cumpara cel mai mult, acestea sunt parfumuri, produse pentru ingrijirea pielii si a parului, dar si produse de machiaj. Portofoliul Notino cuprinde peste 55.000 de produse de la peste 1.150 de branduri internationale.

Glami.ro, motorul de cautare...

Romanii sunt fani ai produselor de nisa, ceea ce nu este tipic pentru toate celelalte tari in care suntem prezenti.

La nivelul intregului grup, parfumurile reprezinta cel mai mare volum din produsele vandute, cu 6 milioane de unitati vandute in 2018. Tot anul trecut, Notino a vandut in toate tarile in care este prezent 29 milioane de produse.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Glami.ro introduce cautarea folosind imagini inainte de Black Friday