In industria logistica dinamica de astazi, orice informatie reprezinta un avantaj pentru operatori, iar cea referitoare la timpul de livrare a marfii este extrem de importanta pentru client. In prezent, acest detaliu semnificativ se bazeaza, in principal, pe date statistice colectate in timpul cercetarilor, iar pentru operatorii care furnizeaza servicii de transport in regim de grupaj, precum si pentru transporturile cu camion complet (Full Truck Load), este foarte dificila determinarea timpului de livrare cu o acuratete de doua ore.

O solutie inovatoare pentru o informatie nepretuita

Pentru a rezolva aceasta problema, Raben a lucrat la o solutie revolutionara care va permite determinarea timpului de livrare in timp real, pe parcursul acesteia, si, in acelasi timp, va arata serviciul intr-o maniera transparenta. Aceasta solutie se bazeaza pe parametrul ETA (timpul estimat pentru livrare), un termen ce denota timpul estimativ de livrare in care un mijloc de transport va ajunge la destinatie. Noua solutie IT dezvoltata de catre Raben Group impreuna cu lideri din piata telematica (TIS Gmbh si PTV) permite monitorizarea constanta a locatiei camioanelor si a incarcaturii acestora.

Cum functioneaza solutia ETA in cadrul Raben?

Timpul estimat al sosirii este calculat atunci cand pozitia GPS a dispozitivului mobil al soferului este inregistrata. Acesta executa livrarea conform rutei planificate, ajungand in locatiile pentru livrare si ridicare. Dispozitivul mobil comunica cu sistemele IT Raben Group potrivite, proceseaza informatia si ulterior o fac disponibila in mytrack&trace din portalul myRaben.com. myRaben.com este platforma inovativa a grupului Raben ce include toate comenzile pentru colete si depozitare, oferind statusuri clare la doar un click distanta, cu posibilitatea de a defini notificari (email/mesaj text) cu privire la coletele monitorizate, pentru a contacta in mod direct responsabilul, pentru a accesa documentele si facturile rapid, precum si pentru a obtine rapoarte complete cu vizualizari grafice.

In cazul unei situatii ce ar putea afecta timpul de livrare (mai devreme/mai tarziu decat calculat la inceput), precum un accident rutier sau lucrari ale drumului, sistemul actualizeaza automat timpul estimativ de livrare si trimite actualizari pe platforma myRaben.com. In acelasi timp, in momentul plasarii unei comenzi pentru transport, clientul are optiunea de a activa notificari electronice ale timpului estimativ de livrare, acestea fiind trimise pe e-mail, la adresele comunicate.

Avantaje unice oferite de ETA

Unul dintre principalele avantaje ale solutiei ETA a Raben este posibilitatea de a primi informatii rapide despre statusul unei livrari, depinzand de conditiile de pe drum. Acest lucru ii ajuta pe clienti sa isi planifice munca in functie de timpul estimativ de livrare, fapt ce creste, in acelasi timp, viteza operationala. De asemenea, sistemul furnizat de Raben ofera transparenta asupra procesului de transport, asigurandu-i pe clienti ca livrarile lor sunt pe drum si ca le pot verifica pozitia oricand doresc.

Sistemul bazat pe parametrul ETA a fost introdus in 11 tari europene in care Grupul Raben are depozite, inclusiv in Romania. Alte tari in care serviciul este disponibil sunt: Polonia, Germania, Olanda, Lituania, Letonia, Estonia, Republica Ceha, Slovacia, Ungaria, Ucraina. Mai multe detalii despre ETA in Raben Romania pot fi gasite accesand urmatorul link: https://etafairway.com/ro/.