Dupa ce in ultimii 3 ani olandezii de la Friesland Campina Romania au intampinat dificultati in ceea ce priveste profitabilitatea si cresterea businessului, 2018 a fost cel mai bun an din ultimii 10, cu vanzari record, de peste 416 milioane lei. Motorul cresterii? Gama de produse ecologice Napolact, investitiile in inovatie si programul de sprijinire a fermierilor romani. Ce urmeaza si ce pregateste Napolact in acest an?

„2018 a fost un an record pentru Napolact, dar si pentru companie. Am avut rulaj la toti indicatorii importanti din business, care sunt la un nivel inalt. Am iesit din procesul de optimizare a businessului care ne permite sa devenim profitabili, planurile au functionat si ne-au oferit posibilitatea de a duce businessul intr-o zona sustenabila. Diversificarea produselor si retetele autentice, evolutia exceptionala a gamei ecologice si investitia in programe de sustinere a fermierilor parteneri au contribuit la rezultatele acestui an record. Acestea confirma faptul ca strategia noastra este buna si ne determina sa continuam, concentrandu-ne asupra parteneriatelor dezvoltate de-a lungul timpului, de la producatorii de materii prime pana la consumatori”, a declarat Cornel Caramizaru, Director General FrieslandCampina Romania.

Gama BIO, motor de crestere

Brandul Napolact a generat peste 75% din vanzarile FrieslandCampina Romania in 2018. De altfel, Napolact a fost primul mare jucator care a intrat in categoria de lactate BIO, in urma cu 4 ani, lucru care s-a reflectat in evolutia businessului FrieslandCampina Romania.

Volumele gamei Napolact BIO au crescut de aproape 6 ori de la lansarea din 2015, gama de produse ecologice fiind unul dintre motoarele de crestere ale businessului pe plan local. De atunci, gama Napolact BIO a reusit sa creasca piata lactatelor ecologice de patru ori. Azi, 1 din 5 consumatori Napolact aleg un produs Napolact BIO.

Napolact, pariu pe iaurtul cremos

FrieslandCampina, care mai opereaza si brandurile Frico, Milli, Oke si Dots, mizeaza in continuare pe Napolact, principalul motor de business, care in ultimii 10 ani a reusit sa se tripleze. In acest context, brandul lanseaza anual noi produse si intra pe noi categorii.

Citeste si:
Proprietarul Napolact cauta noi ferme de lapte bio
Din cele 500 de ferme cu care...

Dupa ce in 2017 a investit intr-o noua linie de productie pentru telemea – categorie pe care o considera cu potential imens si care creste in cadrul Napolact, desi la nivel de piata scade – anul trecut Napolact a intrat in categoria iauturilor cu fructe BIO.

In acelasi spirit, brandul lanseaza luna aceasta un nou produs, Napolact “Iaurt Cremos de-al nostru”. Un iaurt cu 2%, 4% sau 10% grasime, bazat pe o reteta romaneasca, gandit si dezvoltat de specialistii Napolact cu o textura similara cu cea a iaurturilor grecesti.

Ce urmeaza pentru Napolact

Pentru acest an, producatorul brandului Napolact estimeaza un ritm de crestere asemanator celui din 2018, de 8%, in ciuda trendului descendent pe care se afla atat categoria produselor de lactate, cat si consumul de astfel de produse.

Producatorul de lactate investeste anual in jur de 1,5 milioane euro in linii de productie si procesare, in dezvoltarea de produse noi si in sprijiirea programului de sustinere pentru fermieri.

Citeste si:
Lidl deschide inca un magazin in Bucuresti
Lidl deschide inca un magazin...

“Anul trecut a fost unul atipic, pe langa cei 1,5 milioane euro in cei 3 piloni, am avut si o infuzie de capital de 20 milioane de euro, din partea actionarului principal FrieslandCampina Group“, a adaugat Cornel Caramizaru.

Investitii in fermele din Ardeal

Compania a investit in perioada 2017-2018 peste 300.000 de euro in proiecte si programe menite sa ajute fermierii din Ardeal sa dezvolte un model de business sustenabil. Anul trecut, FrieslandCampina a lansat programul “Impreuna pentru o ferma mai buna”, parte a unei initiative Royal FrieslandCampina de sustinere a femierilor producatori de lapte din tarile de interes. Acest program aduce impreuna fermieri din Ardeal cu fermieri olandezi in vederea cresterii productivitatii fermelor partenere Napolact, ei identificand solutii la provocarile intampinate. Programul va continua si in 2019 cu o noua serie de vizite.

Fermele din Ardeal sunt singura sursa de lapte pentru produsele Napolact. Azi compania colecteaza materie prima de la peste 1000 de ferme. FrieslandCampina Romania face parte din compania olandeza Royal FrieslandCampina, organizatie aflata in topul celor mai mari producatori mondiali de lactate. FrieslandCampina este prezenta pe piata din Romania cu brandurile Napolact, Frico, Milli, Oke si Dots si ofera o gama larga de produse: lapte de consum, iaurt, branza, unt si gustari pe baza de lapte.

Citeste si:
Romania, al noualea producator de bere din UE
Romania, al noualea...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Pe ce mizeaza producatorul Napolact dupa 7 ani de pierderi