Cele aproximativ 150.000 de controale anuntate de ANAF pana la sfarsitul acestui an sunt, in practica, aproape imposibil de efectuat, cel mai probabil institutia urmand sa realizeze mai degraba colectari de informatii despre firme decat controale in adevaratul sens al cuvantului, considera reprezentantii firmei de consultanta si audit EY Romania.

Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a anuntat saptamana trecuta ca va demara, de la 1 august, o ampla actiune de control in vederea combateriii evaziunii fiscale si pentru cresterea conformarii la declarare a obligatiilor fiscale.

Contoalele Fiscului vizeaza in special firmele din Bucuresti si Ilfov, iar in vederea realizarii acestora efectivele ANAF au fost suplimentate cu 200 de inspectori.

“Privind lucrurile in momentul de fata, aritmetica nu iese. Depinde insa si ce intelegem prin cuvantul ‘control’: daca, de exemplu, agentii ANAF vin si cer niste informatii, dupa care pleaca si posibil nu mai auzi vreodata de ei, atunci acesta nu este un control, ci mai degraba o strangere de informatii care vor fi analizate. 150.000 de ‘vizite’ ANAF pana la finalul anului 2019… da, sunt posibile”, mentioneaza Alex Milcev, partener, lider al Departamentului de Analiza Fiscala si Juridica, EY Romania.

Reprezentantul EY se asteapta ca majoritatea covarsitoare a controalelor sa vizeze firme de mici dimensiuni, in prezent neexistand semnale care sa indice faptul ca noua campanie initiata de ANAF ar tinti marile companii din Romania.

Citeste si:
Cum vrea Teodorovici sa intinereasca ANAF-ul?
Teodorovici propune ca...

Potrivit anuntului oficial publicat de ANAF controalele vor viza, in principal, domeniile alimentatie publica, constructii, transport si comert. ANAF subliniaza ca acestea vor pune accent pe preventie si indrumare, insa si pe combaterea muncii la negru. De asemenea, in cadrul actiunii, inspectorii antifrauda vor verifica inclusiv modul in care contribuabilii respecta obligatia legala privind dotarea si utilizarea noilor case de marcat cu jurnal electronic.

In primele patru zile ale campaniei desfasurata de ANAF in Bucuresti, inspectorii au derulat 619 verificari, din care 200 au fost realizate cu participarea inspectorilor de la Inspectoratul Teritorial de Munca (ITM).

Directia Generala Antifrauda Fiscala a verficat restaurante, cluburi, baruri, cafenele, patiserii si alte firme din sectorul alimentatiei publice. De asemenea, au fost verificate vulcanizari, florarii sau saloane de infrumusetare. In total, au fost aplicate 491 de sanctiuni si amenzi de 2,2 mil. lei. ANAF a mai dispus si confiscarea unor bunuri in valoare de 61.500 de lei si suspendarea activitatii a cinci firme.

Citeste si:
Se schimba Codul fiscal si Codul de procedura fiscala
Se schimba Codul fiscal si...

Sursa foto: Agerpres

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Centrul de RPA al EY Romania din Bucuresti are peste 60 de clienti