Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va economisi anual la fondul de salarii intre 2,5 si 3 milioane de euro in urma restructurarii si a reducerii numarului de posturi de conducere, bani pe care ii va putea folosi la intretinerea drumurilor sau pentru diverse proiecte, a declarat, duminica, intr-o conferinta de presa, Razvan Cuc, ministrul Transporturilor, demis in urma motiunii de cenzura adoptata, pe data de 10 octombrie, de catre Parlament, scrie Agerpres.

UPDATE ora 15:15:

CNAIR anunta ca numarul posturilor de director va scadea de la 28, in prezent, la 12, in urma reorganizarii, ceea ce va presupune o economie de peste 10 milioane de lei la bugetul institutiei, se arata intr-un comunicat de presa al companiei.

"In data de 08.10.2019 a fost adoptata organigrama CNAIR SA - Central. Aceasta organigrama a fost stabilita in functie de cerintele si principiile necesare eficientizarii activitatii companiei. De asemenea, s-a luat in calcul si optimizarea circuitului documentelor, in perspective responsabilizarii deciziilor. Astfel, din vechea structura care insuma un numar de 28 de posturi de directori, in urma reorganizarii, vor fi doar 12 posturi, ceea ce presupune si o economie la bugetul companiei de peste 10 milioane lei/an", se precizeaza in comunicatul CNAIR.

Stire initiala:

Citeste si:
Victor Costache asigura medicii ca vor primi salariile pe decembrie
Ministrul Sanatatii asigura...

"Vineri a avut loc Consiliul de Administratie la CNAIR si v-am promis ca vor urma niste restructurari masive. Acest lucru s-a intamplat. Monstrii sacri din infrastructura, acei oameni care erau de-o viata pe functii de directori, directori generali adjuncti, sefi de servicii si asa mai departe, parte din ei si-au pierdut posturile pentru ca s-a facut o restructurare. 35 de posturi de directori au fost sterse din organigrama companiei de autostrazi. Este o masura curajoasa pe care a luat-o directorul general de la CNAIR, dar o masura care se impunea, pentru ca de multe ori am vazut ca erau nenumarate semnaturi pe o hartie care trebuia in general sa parcurga un circuit foarte simplu pentru implementarea proiectelor. Sa fie foarte clar! Aici nu vorbim despre functionari publici din cadrul ministerului, vorbim de companii, deci este o alta categorie care, din punctul meu de vedere, asa cum am spus-o, si la TAROM si in cazul altor companii trebuie sa identificam acei oameni care intr-adevar isi fac treaba", a spus ministrul.

Potrivit acestuia, lucrul cel mai important este ca, in urma acestor restructurari si reduceri de posturi de conducere, CNAIR va economisi anual la fondul de salarii trei milioane de euro.

"Deci, trei milioane de euro care se vor duce in partea de intretinere de drumuri, in alte proiecte care trebuie sa prinda contur in cadrul companiei. Iata, as spune ca am eliminat probabil unul din lucrurile pe care urmatorul ministru avea sa le blameze: faptul ca in companie sunt tot felul de oameni, sau ma rog cum or sa ii categoriseasca ei, primeste o companie de autostrazi la cheie cu oameni tineri, cu oameni noi, neafiliati politic, care vor sa-si faca treaba si sa implementeze proiectele de infrastructura, ba, mai mult, si o economie foarte mare, i-as spune considerabila, intre 2,5-3 milioane de euro la fondul de salarii, bani pe care ii vor putea investi in proiecte", a subliniat Cuc.

In ceea ce priveste proiectele pe care le va "mosteni" viitorul ministru, seful de la Transporturi a precizat ca le va prezenta ulterior, intr-o conferinta de bilant.

Citeste si:
Doar 30% din tranzactiile imobiliare, realizate printr-un agent
Razvan Cuc, Re/Max: Doar 30%...

"Vizavi de proiectele pe care le voi lasa viitorului ministru, care va fi dupa ce se vor hotari, pentru ca asa cum ati vazut s-a depus o motiune, dar nimeni nu a stiut un program, un ministru, ce vor sa faca ceilalti care vor veni, o sa fac vorbire inainte de predarea mandatului, cand o sa prezint la cheie exact cum las ministerul in urma acestor luni cat am condus Ministerul Transporturilor", a adaugat oficialul.

La 10 octombrie 2019, motiunea de cenzura impotriva Guvernului Dancila a fost adoptata de Parlament, cu 238 de voturi pentru. Motiunea de cenzura "Ca sa reconstruim Romania, Guvernul Dancila trebuie demis de urgenta!" a fost depusa in Parlament la 1 octombrie 2019. Documentul a fost semnat de 237 de parlamentari PNL, USR, PMP, PRO Romania, ALDE, UDMR, minoritati nationale, dar si de fosti parlamentari PSD.

Este cea de-a patra motiune de cenzura depusa dupa 1990 care a fost adoptata de Parlamentul Romaniei.

Citeste si:
Noua domenii in care castigi peste 1.000 de euro si NU sunt IT-ul
Salarii mari: noua domenii in...

Sursa foto: Agerpres Foto

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Drumurile noastre poate...in viitor. Doar 15 km, inaugurati in 2017