La Fashion Days clientii care aleg plata ramburs vor plati mai mult la livrare decat cei care opteaza pentru card, iar livrarea in Easybox va fi gratuita doar pentru acestia din urma. Fashion Days intentioneaza sa nu mai subventioneze costul platii ramburs la curier, in timp ce gratuitatea livrarii in easybox-uri va fi disponibila doar daca se plateste cu cardul, a anuntat Robert Berza, general manager Fashion Days, in cadrul conferintei Retail Arena organizata de wall-street.ro.

Discutam in cadrul Fashion Days de marirea taxei de livrare pentru ramburs fata de comenzile platite cu cardul, obicei practicat in Polonia. (...) O sa o implementam la Fashion Days in viitor pentru ca nu vom mai subventiona acest cost suplimentar al cash on delivery”, a declarat Robert Berza, general manager Fashion Days.

Ion Sturza sustine ca retailerii din online nu mai pot subventiona livrarea rapida, iar clientii vor ajunge sa plateasca pentru aceasta.

”Un specific al businessului online, rambursul, cand plata se face atunci cand primesti marfa. Eu am o noutate proasta pentru toti. Nu pot retailerii din online sa subventioneze aceasta modalitate de livrare expres, pentru ca este foarte scumpa. Sincer, noi subventionam astazi aceasta livrare rapida. Atunci, se vor segrega, cei care vor rapid, vor plati mai mult, iar ceilalti trebuie sa constientizeze ca livrarea va dura 3-5-6 zile”, a spus Ion Sturza, fondator al Fondului de Investitii Fribourg Capital.

Fashion Days va implementa o taxa pentru livrarile care au plata ramburs, iar gratuitatea livrarii in easybox va fi disponibila doar daca se plateste cu cardul.

”Intre 5% si 10% din comenzile care se ruleaza in tiruri, in puncte de livrare, in easybox-uri, se invart degeaba, pentru ca o parte din clienti se razgandesc intre timp. Acesta este un waste, un gunoi al pietei de care trebuie sa ne curatam, pentru ca ne va permite sa livram mai repede. In momentul de fata, easybox are livrare gratuita, dar in curand aceasta va fi valabila doar daca platesti cu cardul. Acesta este un waste, un gunoi al pietei de care trebuie sa ne curatam, pentru ca ne va permite sa livram mai repede. In momentul de fata, easybox are livrare gratuita, dar in curand aceasta va fi valabila doar daca platesti cu cardul. Discutam in cadrul Fashion Days de implementarea unei taxe de cash, cash on delivery – obicei practicat in Polonia. (...) O sa o implementam la Fashion Days in viitor”, a declarat Robert Berza, general manager Fashion Days.

Reprezentantul Fan Courier sustine ca o taxa pentru livrarea produselor cu plata la ramburs nu este inca posibila, pentru ca nimeni nu va plati pentru ea, nici magazinele, nici clientii.

”Da, se poate implementa taxa (n.r. de livrare). Intrebarea este cine o va plati? Nici magazinele, nici conumatorii nu cred ca vor plati. In consecinta, da, s-ar putea, dar nu se va face sau nu foarte curand”, a explicat Cornel Morcov.

”Daca ne uitam la expedierile de cash on delivery versus pre paid, comportamentele consumatorilor se schimba radical – daca e prepaid, rata returilor e aproape de 0 si ne urmareste consumatorul pe noi sa ii livram comanda. Daca e cu plata la livrarea, rata de retur variaza in functie de industrie si ii urmarim noi pe consumatori sa ii livram expeditia. Solutia este sa se migreze cat mai mult in zona de prepaid, magazinele sa ii motiveze pe clienti sa plateasca cand fac comanda”, a spus Cornel Morcov, chief commercial officer Fan Courier.

In Romania, companiile de curierat sustin ca livreaza volume mai mari spre deosebire de alte state, care implementeaza o taxa pentru livrarea rapida, in 24 de ore, in timp ce in Romania, aceasta este gratuita.

Noi, in Romania, (ca piata de livratori – n.r.) livram pe serviciul standard, in 24 de ore, mult mai mult comparativ cu alte piete. In Vest, livrarea in 24 de ore se plateste cu 6-12 euro, suplimentar. Noi nu percepem o taxa, o facem ca serviciu standard”, a adaugat Morcov.

Evenimentul retailArena se adreseaza atat marilor lanturi de retail, magazinelor online, cat si furnizorilor de servicii, specialistilor in logistica si marketing, proprietarilor de spatii comerciale si producatorilor din FMCG. retailArena 2019 este un eveniment sustinut de: Carrefour Romania, eMag, VTEX, Fan Courier, Mastercard, CustomSoft, Iulius Town, Metro, Answear.ro, Enterprise Concept, Filip & Company, La doi Pasi, Hervis, Leverage, ING, SAP, Colliers, JYSK, Danone, Cushman & Wakefield Echinox, Quik, Cris-Tim, Mondelez, Kik, Environ si Altex.

Sursa foto: Ovidiu Udrescu

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Anca Olteanu
Sunt redactor coordonator al publicației Retail.ro, parte din InternetCorp. Înainte am lucrat la site-urile Ziare.com și Wall-street.ro și la agenția de presă Mediafax, unde am fost reporter al departamentului Economic. Am absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri