Pe piata locala, segmentul livrarilor la domiciliu a cunoscut o dezvoltare spectaculoasa de la an la an, interconectata cu dezvoltarea comertului online – iar in 2018 a ajuns la afaceri de 4 miliarde de lei (conform estimarilor KeyFin).

Pe masura ce clientii au optat tot mai mult pentru acest tip de vanzari, serviciile de curierat s-au adaptat, dar au si intampinat o serie de provocari. Pot fi enumerati factori externi – ca infrastructura la nivel local si national sau preferinta pentru plata la livrare a clientilor – si factori interni, ca abilitatea de a echilibra cantitatea serviciilor cu calitatea acestora.

O caracteristica aparte a livrarilor la domiciliu o constituie livrarea marfurilor grele, unde se incadreaza piesele de mobilier sau electrocasnicele mari. Lantul de aprovizionare considerabil mai complex creste si riscul de deteriorare a marfurilor la transport si manipulare, dar si posibilitatea de a aparea erori. Solutia o poate reprezenta un serviciu specializat pe colete mari, care sa optimizeze costurile printr-o viziune holistica asupra acestora, sa asigure standarde consecvente si minimizarea riscurilor manipularii si a costurilor operationale.

Gebruder Weiss Romania a decis sa implementeze pe piata locala acest serviciu nisat de livrare la domiciliu, deja oferit de compania-mama in tari precum Austria, Cehia, Slovacia, Ungaria, Croatia si Serbia. Prin adaugarea in portofoliu a serviciului Home Delivery, compania isi propune sa aduca pe piata locala o optiune de livrare a marfurilor grele (intre 25 si 45 kg) deja testata la nivel international, care se diferentiaza prin aspecte care vizeaza confortul clientului final si facilitarea unei experiente optime din partea livratorilor.

Pe partea de aprovizionare, marfa este ridicata la termen de la producator, distribuitor sau depozit central, si incarcata sigur si rapid de catre personal cu experienta. Se asigura si livrarea de la furnizor la client (cross-docking). Livrarea catre cumparator este facuta de 2 livratori si se ofera 3 intervale de livrare si preluare, apel telefonic cu 30 de minute inainte de sosirea la destinatar, serviciul Track & Trace, precum si serviciul de retur si de verificare a produsului returnat. In anumite zone, se vine in intampinarea nevoilor consumatorilor moderni prin posibilitatea livrarii seara sau in zilele de sambata. Termenul mediu de livrare la clientul final este de 2 zile lucratoare, cu posibilitatea de a opta pentru serviciul expres (24 de ore). Pentru viitor, Gebruder Weiss are in plan sa introduca si alte servicii dedicate in livrarea de marfuri grele, precum asamblarea produselor sau eliminarea ambalajelor si a deseurilor.

Despre Gebruder Weiss Romania

Prezenta in Romania inca din anul 1994, GW aniverseaza 25 de ani de experienta pe piata locala. Bazandu-se pe o infrastructura nationala cu 9 hub-uri logistice situate in Bucuresti, Arad, Sibiu, Cluj, Bacau, Brasov, Constanta, Oradea si Craiova, GW ofera solutii logistice inteligente pentru clientii sai si asigura servicii flexibile de distributie prin transport rutier, feroviar, aerian si maritim. Din 2018, compania a lansat in Romania si un serviciu de livrari la domiciliu, axat pe comenzile de marfa tip cargo.