Brandul de bijuterii Pandora si-a anuntat angajamentul de a reduce emisiile de dioxid de carbon in intregul lant valoric. Pana la finalul anului 2021, Pandora va publica un plan de reducere a emisiilor, in conformitate cu Conventia de la Paris.

In plus, brandul de bijuterii isi stabileste doua obiective urgente: pana la finalul anului, compania va furniza 100% energie electrica regenerabila pentru cele doua fabrici din Thailanda, iar pana in 2025, Pandora va fi neutra din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon in propriile operatiuni. Aceasta include emisiile din fabricile Pandora, din magazinele detinute si operate, din spatiile de distributie si din birouri.

„Abordarea schimbarilor climatice este una dintre cele mai mari provocari cu care se confrunta lumea de astazi, iar in calitate de companie globala avem obligatia de a contribui la solutiile necesare. Practici responsabile de afaceri, cum ar fi reciclarea materialelor si a deseurilor, au fost intotdeauna parte din modul de operare al Pandora si ne angajam acum la obiective ambitioase pentru reducerea emisiilor noastre de carbon si contribuirea la promovarea sustenabilitatii in industria bijuteriilor”, a declarat CEO-ul Alexander Lacik.

Pandora, 100% energie regenerabila

Pentru a atinge obiectivul de neutralitate in folosirea carbonului in propriile operatiuni, Pandora va implementa o serie de masuri de economisire a energiei si va extinde semnificativ utilizarea energiei regenerabile.

Fabricile Pandora reprezinta in prezent 52% din emisiile companiei. Incepand cu acest an, Pandora va furniza energie electrica regenerabila pentru propriile fabrici prin energie solara de la furnizori verificati din Thailanda, prin certificate de energie regenerabila.

Pe termen mai lung, compania intentioneaza sa creasca propria productie de energie solara, oferind in prezent 3% din energia electrica a fabricilor si sa se angajeze direct in dezvoltarea de proiecte de energie regenerabila, de exemplu prin acorduri de cumparare a energiei electrice. Pandora va introduce, de asemenea, o politica pentru achizitionarea de energie verde pentru magazinele sale.

Pentru restul de emisii inevitabile, estimate la mai putin de 5% din emisiile totale, Pandora va cumpara compensari de carbon.

Peste 90% din emisiile de gaze cu efect de sera ale Pandora apar in lantul valoric din afara operatiunilor companiei. Majoritatea emisiilor provin din achizitionarea de materii prime, in timp ce alte surse includ fabricarea de piese de bijuterii, ambalaje, magazine franciza si transport.

Astazi, Pandora foloseste in principal metale reciclate si pietre create de om, care au amprente de mediu semnificativ mai mici decat metalele si pietrele minate.

Pandora creeaza, fabrica si comercializeaza bijuterii moderne, finisate manual, realizate din materiale veritabile, la preturi accesibile. Bijuteriile Pandora sunt distribuite in peste 100 de tari, de pe sase continente, prin aproximativ 7,500 de puncte de vanzare, incluzand peste 2,700 de magazine-concept.

Fondata in 1982 si avand sediul in Copenhaga, Danemarca, Pandora are peste 26,000 de angajati in intreaga lume, dintre care aproximativ 11,500 sunt in Thailanda, unde compania fabrica produsele. Pandora este listata public la bursa NASDAQ din Copenhaga. In 2018, veniturile totale ale PANDORA au fost de aproximativ 3,1 miliarde de euro.

Sursa foto: Arkadi Bulva/Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri