Trei designeri români își prezintă creațiile la New York, în cadrul programului Romanian Annual Fashion Showcase

Primul eveniment al programului permanent lansat de reprezentanța ICR la New York dedicat industriilor creative, Romanian Annual Fashion Showcase, debutează cu un prim eveniment inspirat de tradiţiile românești, vineri, 6 martie 2020, ora 18.30. În cadrul acestuia, trei designeri români își vor expune creațiile.

Sediul ICR New York din Manhattan va găzdui viziunea contemporană originală a trei apreciaţi designeri români, recunoscuți pentru abordările inovative și a brandurilor lor reprezentative: Alexandra Popescu-York, Corina Leca (DeCorina Hats) și Alina Marica (Maressia).

Corina Leca este designer și fondatoare a DeCorina Hats, brand de pălării realizate într-unul dintre cele mai bine echipate ateliere din Europa. Multe dintre mașinile pe care le folosește au 150 de ani vechime sau sunt replici ale unor mașini folosite în epoca victoriană. Pentru creațiile sale, unii dintre furnizori sunt chiar cei care deservesc pălărierii Reginei și ai Familiei Regale a Marii Britanii. „Pălăriile sunt doar pentru oameni autentici. Dacă pălăria nu este o extensie a personalității tale, atunci n-o mai purta”, după cum declară chiar creatoarea. Website.

Alina Marica este designer și fondatoare a brandului Maressia, promotoare a broderiei tradiționale sub forma așa-numitului punct Maressia, punctul în stea, care se bazează pe tradiționalul punct românesc în cruce, redat însă într-o formă mai complexă și mai sofisticată. Creaţiile din colecția Maressia sunt haine de serie mică și unicat, personalizate, create în atelierul propriu. Caracteristica esențială a brandului o reprezintă inspiraţia provenită din iile vechi şi reinventarea, prin stilizare, a vechilor broderii, care devin o marcă unică, originală și reprezentivă. Website.

Alexandra Popescu York este designer stabilit de mai bine 15 ani în New York, unde a urmat cursuri la celebrul Fashion Institute of Technology și a lucrat pentru case de modă americane. Începând cu anul 2003, a participat, la New York Couture Fashion Week, având peste 20 de showuri de modă în locații prestigioase din New York. S-a specializat în rochii couture și tocmai a lansat o nouă linie „ready to wear” pentru bărbați și femei, care se găseşteîntr-un magazin prestigios din Soho, New York. Creațiile Alexandrei au fost publicate inclusivîn Vogue. Website.

Citeste si:
Vânzări de 1,6 milioane de euro pentru Answear în luna iunie
Vânzări de 1,6 milioane de...

Tema evenimentului pornește de la tradiția și semnificația Mărţișorului, simbolul românesc al începutului primăverii, înnoirii şi norocului, inclus pe lista Patrimoniului UNESCO, evidențiind creativitatea și originalitatea designului vestimentar românesc, precum și relevanța contemporană a tradițiilor românești, reimaginate într-o abordare cât se poate de actuală.

Programul Romanian Annual Fashion Showcase urmărește, pe lângă promovarea valorilor culturale autentice românești, a industriilor creative autohtone, cu o pondere tot mai mare în economia națională și în care designul vestimentar și artele textile ocupă un rol important, conectarea publicului american cu bogăția culturii noastre tradiționale.

Programul va avea un caracter permanent și va fi dezvoltat în fiecare an, incluzând atât designeri consacrați, cât și tineri reprezentanți ai industriilor creative.

Citeste si:
Coronavirus | Retailerii cer închiderea mall-urilor și sprijin după...
Retailerii cer închiderea...
Sursa foto: Praiwan Wasanruk/Shutterstock

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Citește și
Nepoata lui Marcel Ciolacu, angajată la ICR, fără concurs
Setari Cookie-uri