Planul de extindere al florăriilor Magnolia, cea mai mare companie din România care activează în domeniul floral, este oprit în acestă perioadă, atenția fiind concentrată pe magazinele existente și pe vânzările online, care merg bine, deși marfa ajunge mai greu la destinație, din cauza îngreunării procesului de tranzitare a granițelor, a declarat, pentru wall-street.ro, Gabriel Molnar, fondatorul Magnolia.

„Măsurile luate de autorități și pandemia generată de COVID-19 ne afectează în special în ceea ce privește programul, care este mai redus în această perioadă. De asemenea, marfa, respectiv florile ajung mai greu la noi, iar procesul de tranzitare a granițelor este îngreunat, sunt timpi mai mari de așteptare și proceduri mai dificile”, a explicat Gabriel Molnar, fondatorul lanțului de florării Magnolia, pentru wall-street.ro.

Magnolia a suspendat activitatea mai multor florării din țară, dar continuă să livreze în 90% dintre localitățile din România. Livrarea buchetelor de flori se realizează cu flotă proprie de curieri. Programul de funcționare al florăriilor proprii este, de asemenea, redus.

„Vânzările din online merg bine, deoarece clienții, nevoiți acum să nu mai iasă din case, se orientează către alternative online. Astfel plasează comanda și primesc buchetul acasă sau la o altă adresă dorită, prin intermediul curierilor noștri. Aceștia, mai ales în perioada actuală, respectă cu strictețe toate măsurile impuse de Ministerul Sănătății. Avem mănuși, măști, dezinfectant și avem grijă să păstram o distanță corespunzătoare și să limităm pe cât posibil contactul”, explică Molnar.

Lanțul de florării întâmpină probleme în lanțul de distribuție, deoarece tirurile cu marfă ajung mai greu la destinație, procesul de transport fiind îngreunat în această perioadă, dat fiind faptul că tranzitarea granițelor se face cu restricții.

„Dată fiind situația curentă, planul nostru de dezvoltare s-a modificat, prin prisma faptului că am oprit deocamdată demersurile de expansiune, pentru a ne putea axa mai mult pe magazinele existente”, a explicat Gabriel Molnar.

În 2018, florăriile Magnolia au înregistrat o cifră de afaceri de 31,6 milioane de lei, în creștere cu 30% față de anul precedent, cu 119 angajați.

Business-urile cu flori din România și-au dublat cifra de afaceri în ultimii cinci ani și vor continua să crească și în 2020, cu aproximativ 15%, până la 450 de milioane de lei, potrivit estimărilor analiștilor KeysFin. În sectorul comerțului cu amănuntul al florilor, plantelor și semințelor, printre principalii jucători se află Comgaby Moln SRL ( Florăriile Magnolia), cu afaceri de 31,6 mil.lei în 2018, Floria Retail SRL (Florăriile Floria) cu 7,2 mil.lei și Florăria Iris SRL (7,1 mil.lei).

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri