Eliodor Apostolescu, director general Phoenixy, companie care produce pufuleții Gusto, prezintă două scenarii economice, unul optimist, în care după o lună de zile, salariații și afacerile își reiau activitatea și unul pesimist, cu blocaje economice și financiare grave, similare crizei din 2008 sau chiar mai grave.

„Sigur vom fi afectați, trăim cu toții în aceeași lume. Chiar dacă facem parte dintr-un sector de activitate care trebuie să își continue activitatea, închiderea unor industrii întregi va afecta inevitabil activitatea tuturor. Scenariul pesimist ar fi apariția unor blocaje economice și financiare grave similare crizei din 2008 sau chiar mai grave pentru că de această dată, criza economică este rezultatul unei crize sociale, iar crizele sociale nu se rezolvă matematic. Scenariul optimist ar fi ca după o lună, oamenii să depășească panica și să reia activitatea păstrând măsurile de siguranță din punct de vedere al igienei și sănătății. Ca întotdeauna, în cei 28 de ani de existență a companiei, planurile se modifică din mers conform cu realitatea. Ne confruntăm cu o situație cu care nu ne-am mai confruntat până acum, dar avem încredere că ne vom putea îndeplini obiectivele propuse. Am făcut deja primele modificări de strategie, spre exemplu vom lansa game noi de produse complet diferite de cele actuale și vom recalibra ponderea activității de la un segment la altul în funcție de cerințele pieței”, a declarat Eliodor Apostolescu, director general Phoenixy, pentru wall-street.ro.

Directorul Phoenixy, compania care produce pufuleții Gusto, susține că mass-media a creat panică în rândul cetățenilor, care au cumpărăt alimente în cantități mari.

„Nu atât măsurile impuse de autorități au făcut să crească vânzările de alimente, ci panica stârnită pe toate canalele media. Oamenii s-au panicat, au dat năvală în magazine și cumpără nejustificat tot ce le pică în mână. Aș face un apel atât către media, cât și către oameni, în general. Să ne păstrăm calmul, cumpătarea și să ne concentrăm pe măsurile individuale pe care fiecare dintre noi trebuie să le luăm. Să ne sprijinim reciproc și să privim în perspectiva aceasta perioada tensionată”, a spus Apostolescu.

Cererea de pufuleți a crescut peste capacitatea de producție, în ultimele săptămâni, dar vânzările sunt estimate să scadă pe măsură ce oamenii revin la capacitatea normală de consum și cumpărături.

„Cererea a crescut mult peste capacitatea de producție, iar acum lucrăm la capacitate maximă așa cum o facem în perioada sărbătorilor. Pentru noi, însă, această perioadă era oricum o perioadă de vârf în vânzări, aflându-ne în postul Paștelui, și lucrăm la o capacitate între 90 și 100%. Așadar, impactul pentru noi este minor. Estimez că va urma o perioadă de scădere a vânzărilor după primul val de cumpărături exagerate, deoarece oamenii își vor umple spațiile de depozitare și vor reveni la achiziții normale pentru perioada aceasta a anului”, a adăugat Apostolescu.

Compania Phoenixy din Băicoi, care produce pufuleții Gusto, a înregistrat o cifră de afaceri de 122,7 milioane de lei și un profit de 18,5 milioane de lei. Firma, deținută de Eliodor Apostolescu și Mihai Cătălin Nour, are 346 de angajați.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Anca Olteanu
Sunt redactor coordonator al publicației Retail.ro, parte din InternetCorp. Înainte am lucrat la site-urile Ziare.com și Wall-street.ro și la agenția de presă Mediafax, unde am fost reporter al departamentului Economic. Am absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri