„În acest moment, măsurile fiscale anunțate de Guvern nu ne ajută foarte mult, nu facem parte din acele categorii vizate direct. Ar trebui, totuși, ca Guvernul să ia în calcul și firmele mici românești care sunt cu taxele plătite la zi și să găsească o formulă care să le ajute într-adevăr pe acestea. Multe firme de acest gen se vor închide după aceste vremuri grele dacă statul nu va face nimic pentru ele. Dacă ne referim la firmele mici, cred că o măsură bună ar fi accesul acestora la împrumuturi garantate de stat cu dobânzi foarte reduse și accesul rapid la fondurile europene pentru dezvoltarea IMM-urilor”, a declarat, pentru wall-street.ro, Ștefan Negoiță, fondatorul laboratorului de ciocolată Choco Fashion.

Pandemia de Covid-19 a afectat deja planul de dezvoltare al companiei. Pentru această primăvară, Choco Fashion avea planificate mai multe etape de dezvoltare care au fost, însă, suspendate până la toamnă.

„Pandemia de Covid ne afecteaza destul de tare, din păcate. Chiar dacă suntem în zona de food, ciocolata este de multe ori doar un răsfăț pe care mulți clienți, în aceste momente, nu-l mai iau în calcul. Cu toții suntem foarte atenți la cheltuieli și ne planificăm bugetele astfel încât să depășim cât mai puțin șifonați aceste timpuri. Acest lucru îl fac și cei mai importanți clienți ai noștri, clienții corporate. De aceea, vânzările noastre au scăzut dramatic. Pentru noi, această perioadă era una foarte aglomerată, cu foarte multe comenzi, cadouri personalizate pentru sărbătorile Pascale, însă, în toată această incertitudine, foarte puțini clienți mai alocă resurse financiare pentru aceste cadouri. Suntem însă mulțumiți deoarece, în condițiile date, avem comenzi zilnice, clienți care comandă online sau telefonic, pentru consumul lor propriu”, a explicat Negoiță.

Compania nu a avut probleme nici cu furizorii, deoarece are deja un stoc de materie primă pe care se bazează, iar distribuția și livrarea funcționează în continuare bine. În București, livrarea se realizează cu resursele interne ale firmei.

„ Am luat toate măsurile impuse de reglementările în vigoare și chiar peste acestea. Am limitat numărul de angajați care lucrează, aceștia au fost instruiți și au primit măști, mănuși și soluții de dezinfectare. Zona de birou și de producție se dezinfectează de câteva ori pe zi, mașinile cu care livrăm, de asemenea, se dezinfectează după fiecare tură de livrări. Am redus numărul de angajați care vin la birou, iar cei care pot lucra de acasă, au rămas acasă”, a adăugat Negoiță.

Choco Fashion este o afacere cu ciocolată începută în urmă cu mai bine de 12 ani de Ștefan Negoiță în București, omul care "a dat" multinaționala pe antreprenoriat. Cu aceleași prețuri de la început și cu export din țările vecine până în Antilele Olandeze, pralinele și trufele românești rezistă pe piață și mizează pe parteneriate cu firme, cea mai mare parte a vânzărilor fiind generată de segmentul business-to-business.

Sursa foto: Arhiva Choco Fashion