Business de criză: top 5 instrumente de digital relevante în contextul pandemiei

În vremuri incerte, mediul de afaceri devine tot mai volatil. Comportamentele utilizatorilor se schimbă de la o zi la alta, iar probabilitatea ca businessurile să se adapteze la aceste schimbări este infimă dacă se bazează strict pe intuiție și fac abstracție de indicii care subliniază aceste oscilații. De la modificarea nevoilor și a obiceiurilor de cumpărare, la schimbarea intereselor de informare, efectele pandemiei se resimt la nivel comercial.

De aceea, încă din martie, au început să apară noi instrumente de digital care monitorizează aceste schimbări și le prognozează pe următoarele. Totodată, tooluri mai puțin importante înainte de declanșarea crizei devin acum relevante, tocmai pentru că urmăresc îndeaproape interesele actuale ale consumatorilor. Iată doar câteva dintre uneltele fără de care digitalul ar fi un strigăt surd în perioada pandemiei de coronavirus:

Google Trends

Înainte de declanșarea crizei, Google Trends era un instrument prea puțin utilizat de către businessuri. Cum focusul acestora era fie în zona de ads, fie în cea de SEO, instrumentele folosite pentru promovare și optimizarea pentru motoarele de căutare erau cele de nișă. Subevaluat în aceste circumstanțe și considerat mai degrabă amuzant, Google Trends a devenit relevant odată cu declanșarea crizei și impunerea măsurilor de către autorități.

Acesta arată cum a evoluat interesul consumatorilor pentru diferite segmente de piață, dar și pentru produse, servicii și categorii de produse și servicii. Tocmai de aceea, datele pe care le evidențiază subliniază tot mai bine schimbările de la nivelul obiceiurilor de informare și de consum.

Upswing COVID-19 Trends

Upswing este agenția de SEO și content marketing din România care ne-a pus țara pe harta Europei în cadrul unor competiții precum European Content Awards sau European Search Awards. Cu un istoric în inovație și o înclinație declarată către date, Upswing a dezvoltat, la debutul crizei de coronavirus, Upswing COVID-19 Trends, un tool gratuit care dezvăluie schimbările comportamentale ale consumatorilor cu date la zi, pentru 25 de industrii importante.

Citeste si:
Afaceri pe timp de criză: compania care angajează pentru a face...
Afaceri care produc bani pe...
Citeste si:
Te inteapa inima? Afla care ar putea fi cauza
Te inteapa inima? Afla care...

Instrumentul monitorizează 100k de cuvinte cheie din segmente precum sport, copii, casă și deco, bricolaj, asigurări, IT, cosmetice, pentru ca e-commerce-urile să se poată adapta rapid și productiv la noile nevoi exprimate de utilizatorii motoarelor de căutare. Altfel spus, este un tool creat pentru businessuri, care urmărește comportamentul potențialilor cumpărători și îl traduce în date generatoare de noi strategii. De la adaptarea comunicării la schimbarea focusului pentru acțiunile de push marketing, acest tool ghidează businessurile pentru tranziționarea mai ușoară a crizei.

Search Trends after COVID-19

Dezvoltatorii SEOmonitor, aplicația românească folosită de companii din întreaga lume s-au folosit de resursele interne pentru a monitoriza tendințele consumatorilor și a le expune în fața businessurilor. Pornind de la volume de căutări și tendințe și agregând cuvintele cheie care descriu intenții de căutare similare, SEOmonitor a creat Search Trends after COVID-19, un tool gratuit, cu o interfață prietenoasă, pe care îl poate folosi deopotrivă departamentul de marketing, cât și cel de logistică.

Poți folosi acest instrument pentru a căuta subiectele cel mai intens căutate în Google, respectiv seturile de cuvinte cheie care descriu aceeași intenție a utilizatorilor. Sau poți explora nișele care au evoluat în perioada pandemiei; astfel, vei descoperi website-urile ale căror cuvinte cheie generatoare de rankuri au trecut prin schimbări notabile în contextul curent. De altfel, ai și varianta de a explora trendurile de căutare pe industrii, în funcție de o colecție de keywords care le aduc rankuri celor mai importanți jucători ai nișei.

Exploding Topics

Exploding Topics cutreieră internetul pentru a descoperi trenduri emergente înainte ca acestea să devină evidente, cum spun înșiși fondatorii toolului. Pe scurt, tehnologia ET analizează milioane de căutări, conversații și mențiuni virtuale, folosește un algoritm complex pentru a identifica subiectele fierbinți și, după ce le triază pe cele mai importante, definește cele mai noi tendințe, cu date actualizate săptămânal.

Citeste si:
Coronavirus în România: În Google se caută și remedii...
Coronavirus în România: În...

Deși nu a fost concepută în contextul pandemiei, este una dintre aplicațiile gratuite care au câștigat relevanță în circumstanțele actuale. Aceasta arată tendințele din ultimele luni, dar acoperă o perioadă de 15 ani pentru toate cele 32 de categorii pe care le accesează, dezvăluind astfel date istorice pentru retaileri, furnizori de servicii, marketplace-uri și alte businessuri similare.

Trendexplorer

Inovația a făcut, dintotdeauna, parte din evoluția oricărei crize. Presiunea pe care o resimt businessurile într-un astfel de context le determină să se adapteze și să creeze, pentru a supraviețui. Trendexplorer scoate la iveală, lunar, 250 de noi tendințe globale din toate industriile, pentru a inspira business owners din întreaga lume să inoveze.

Toolul analizează produse inovatoare de peste tot din lume și suplinește cu succes procese îndelungi de research în acest sens. Astfel, nu doar că salvează timp, dar îți oferă și avantajul de a acoperi o plajă largă de inovații și pe acela de a nu lăsa nimic să-ți scape, în schimbul unui abonament personalizat. Poți seta alerte pentru a filtra industriile care te interesează sau poți crea rapoarte pentru cele mai bune practici din industria ta - Trendexplorer nu este o simplă bază de date, ci o veritabilă sursă de inspirație pentru businessuri care vor să meargă înainte și să își pună amprenta asupra segmentului din care fac parte.

Dacă ai în grijă un business sau ești responsabil de succesul lui în digital, nu irosi potențialul acestei crize și adaptează-te la nevoile punctuale ale consumatorilor. În acest fel, vei reuși nu doar să supraviețuiești în mediul de afaceri sau să te menții pe linia de plutire în perioada de criză, ci chiar să ieși învingător din aceasta.

Citeste si:
Adidas, pierderi de aproape 400 milioane de dolari din cauza pandemiei
Adidas a pierdut aproape 400...

Sursa foto: Unsplash

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri