Federația Fundațiile Comunitare din România și Lidl lansează un fond de 250.000 euro pentru inițiative civice în cinci orașe

Federația Fundațiile Comunitare din România și Lidl România lansează un program de finanțare pentru inițiative comunitare de mediu și educație în valoare totală de 250.000 de euro. Programul numit „Fondul pentru un viitor mai bun în comunități” va oferi micro-granturi nerambursabile pentru inițiative locale organizațiilor neguvernamentale, instituțiilor de învățământ și grupurilor de inițiativă din cinci orașe (Brașov, Cluj, Buftea, Vaslui și Oradea), potrivit unui comunicat de presă.

Demersul este coordonat de Federația Fundațiilor Comunitare din România, finanțat de Lidl și implementat prin 5 fundații comunitare din orașele de reședință, respectiv: Fundația Comunitară București, Fundația Comunitară Brașov, Fundația Comunitară Cluj, Fundația Comunitară Iași și Fundația Comunitară Oradea.

Fiecare fundație va acorda finanțări de 50.000 euro și mentorat celor mai bune soluții la provocări în mediu și educație. Până la finalul lunii iunie, are loc prima etapă, bazată pe dialogul și partiparea comunității și a administrației locale, pentru identificarea provocărilor comunității, urmând ca, începând din luna iulie, să fie lansate apelurile de proiecte și să înceapă activarea de soluții sustenabile și participative. Inițiativele vor fi selectate de un juriu, în baza unor criterii stabilite de fiecare fundație comunitară.

Viziunea este ca inițiativele „la firul ierbii” susținute prin program să aibă un dublu impact pozitiv: creșterea calității vieții prin soluții relevante în mediu și educaţie și creșterea capitalului social de încredere în comunități. Conform cercetărilor, în România, „șase din zece români nu au încredere în nimeni în afara cercului de apropiați”, iar media de implicare în activități de voluntariat este semnificativ mai redusă comparativ cu cea din alte state europene, potrivit unui studiu IRES din 2016 si Eurobarometru 75.2.

Cei interesați să afle mai multe sau să se implice ca aplicanți, voluntari sau susținători pot accesa www.fondulpentruunviitormaibun.ro sau #comunitatidefond, pe conturile Facebook și Instagram ale programului.

Citeste si:
Lidl își extinde rețeaua din România cu un nou magazin
Lidl își extinde rețeaua din...
Citeste si:
Care sunt primele simptome care apar in caz de coronavirus?
Care sunt primele simptome...

Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de pe piața de retail alimentar din Europa. Lidl este prezent în 32 de țări din întreaga lume și în prezent operează aproximativ 10.800 de magazine și peste 160 de centre logistice în 29 de țări la nivel mondial.

Federația Fundațiile Comunitare din România a fost fondată în 2012 și are rolul de a reprezenta la nivel naţional interesele fundaţiilor comunitare din România. Federația susține 16 fundații comunitare însumând peste 7.000 de proiecte și 30 de milioane de lei în investiții comunitare. În prezent mai bine 46% din populația României are acces la o fundație comunitară și rețeaua familiilor comunitare este în continuă creștere.

Sursa foto: Lidl România

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri