Grupul Hornbach se așteaptă, în perioada 1 martie 2020 - 28 februarie 2021, la o cifră de afaceri la nivelul anului precedent, de 4,7 miliarde de euro și un EBIT ajustat ușor sub nivelul anului financiar 2019/20, de 227 milioane de euro, se arată într-un comunicat de presă.

Grupul Hornbach și-a majorat cifra de afaceri și profitul în anul financiar 2019-2020 (1 martie 2019 până la 29 februarie 2020). Compania spune că în primele trei luni ale anului financiar 2020-2021, evoluția cifrei de afaceri și a venitului a fost stabilă, în ciuda măsurilor luate pentru limitarea pandemiei de coronavirus. Cu toate acestea, Consiliul de Administrație manifestă prudență cu privire la prognoza pentru anul în curs, din cauza riscurilor greu de evaluat în actuala conjunctură determinată de coronavirus, se arată într-un comunicat de presă.

În anul financiar 2019-2020, cifra de afaceri netă a concernului Hornbach Holding AG & Co. KGaA a crescut cu 8,4% ajungând la 4,7 miliarde de euro. Cel mai mare subgrup operativ al concernului Hornbach Baumarkt AG, care, la data încheierii exercițiului financiar, 29 februarie 2020, administra la nivel european 160 (anul precedent: 158) de magazine de materiale de construcții și de grădinărit precum și magazine online în nouă țări, și- a majorat cifra de afaceri cu 8,1%, ajungând la 4,4 miliarde de euro.

Afacerile în pandemia de Coronavirus

„Startul noului an financiar 2020/21 a fost asociat cu mari incertitudini din cauza crizei generate de coronavirus. Afacerile din comerțul cu amănuntul DIY au fost mai puțin afectate de restricțiile impuse marilor părți ale vieții sociale și economice decât temerile inițiale. Magazinele de materiale de construcții și de grădinărit Hornbach din mai multe țări și regiuni au fost nevoite să-și întrerupă parțial activitatea staționară cu consumatorii privați timp de câteva săptămâni, însă în special achizițiile prin intermediul magazinului online, ridicarea mărfurilor rezervate online și, în cele mai multe cazuri, vânzările cu clienții comerciali au fost în continuare posibile. Astfel, în nicio locație nu a existat un shutdown complet. În primul trimestru al anului financiar actual, s-a demonstrat că scăderea cifrei de afaceri cauzate de măsurile impuse de pandemie a fost compensată în cea mai mare parte datorită vânzărilor mari din magazinele de materiale de construcții deschise și redeschise și a magazinelor online DIY. Începând cu 6 mai 2020, toate cele 160 de magazine de materiale de construcții și de grădinărit Hornbach sunt accesibile tuturor clienților”, se arată în comunicatul de presă.

Compania presupune că atât cifra de afaceri a grupului, cât și rezultatul operațional (EBIT) ajustat la nivel de concern în primul trimestru al anului financiar 2020/21 vor fi considerabil mai mari decât în anul precedent.

„Consiliul de Administrație ia în considerare riscuri economice considerabile pentru cele nouă luni rămase din anul financiar 2020/21, din cauza efectelor greu de estimat ale crizei generate de coronavirus. Se preconizează că aceasta va avea un impact negativ asupra dezvoltării cifrei de afaceri și a veniturilor grupului Hornbach mai târziu în cursul exercițiului financiar. Prin urmare, grupul Hornbach se așteaptă pentru anul curent (1 martie 2020-28 februarie 2021) la o cifră de afaceri a concernului la nivelul anului precedent (4,7 miliarde de euro) și un EBIT ajustat ușor sub nivelul anului financiar 2019/20 (227,0 milioane de euro)”, potrivit comunicatului de presă.

Fondată în anul 1877, Hornbach este o companie din domeniul construcțiilor și grădinăritului care deține 160 de magazine mixte de materiale de construcții și grădinărit și magazine online, în 9 țări din Europa (Germania, Austria, Olanda, Cehia, Luxemburg, Elveția, Suedia, Slovacia și România), dintre care 6 în România (București Berceni, București Militari, București Balotești, Brașov, Timișoara și Sibiu).

Sursa foto: Hornbach România

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri