Oamenii își petrec mare parte a timpului la serviciu. Spațiul de birouri în care își desfășoară zilnic activitatea a devenit o a doua casă. De aceea, confortul este esențial pentru a face performanță.

Felul în care este amenajat spațiul de muncă poate influența eficiența și calitatea activității pe care angajații o desfășoară. Din cauza pandemiei de coronavirus și a restricțiilor impuse pentru limitarea răspândirii virusului, open space-ul, care câștigase teren în ultimii ani, nu mai este o soluție viabilă pentru amenajarea unui spațiu de lucru. În acest moment, designul ales trebuie să țină cont și de distanțarea socială impusă de autorități. Astfel, fiecare angajator trebuie să ia în calcul amenajarea unor birouri individuale sau, dacă spațiul o permite, formarea unor locuri de echipă, în care să fie integrați doi-trei angajați. Pe de altă parte, noile restricții nu trebuie să afecteze comunicarea dintre angajați, precum și siguranța lor. Folosirea ușilor de interior pentru delimitarea spațiilor este cea mai eficientă soluție, cu atât mai mult cu cât acestea sunt ușor de montat, iar procesul de reamenajare nu va fi unul de durată.

Astfel, angajații se vor simți în siguranță și vor avea parte de intimitate pentru a-și desfășura activitatea în condiții optime. Ușile de interior pot fi din sticlă (materialul cel mai folosit pentru birouri), PVC, aluminiu ori lemn și pot fi alese în funcție de designul spațiului de lucru, astfel încât să nu schimbe estetica locului. Un spațiu de birouri corect amenajat influențează puterea de concentrare, creativitatea și starea de spirit a angajaților, de aceea este importantă alegerea unor usi de interior corespunzătoare felului în care este împărțit spațiul.

Ușile reprezintă mai mult decât un punct de legătură între camere, ele sunt printre elementele de design vizuale care pot influența felul în care un spațiu este perceput. Motiv pentru care, este important să fie alese în concordanță cu designul locului.

Așadar, când vorbim despre alegerea ușilor de interior, este esențial să ținem cont de mai multe aspecte, printre care tipul de business, numărul de angajați și bugetul pentru amenajare, astfel încât să luăm cea mai bună decizie în privința designului.

Care sunt nevoile

Alegerea ușilor de interior poate fi o sarcină dificilă, deoarece acestea pot schimba semnificativ spațiul de lucru. Drept urmare, înainte de a fi luată o decizie, este necesar să fie stabilite nevoile companiei. Unde este nevoie de o nouă ușă? De ce fel de ușă este nevoie: una de sticlă, printre care angajații să se vadă între ei, una care să se deschidă automat sau una rotativă? Ce fel de spații va delimita ușa aleasă? La toate aceste întrebări trebuie găsite răspunsuri înaintea începerii procesului de reamenajare.

Care este bugetul

Fondurile disponibile pentru un proiect de amenajare pot defini calitatea acestuia. Setarea bugetului va contura deciziile în privința stilului, a materialelor, a cantității, a durabilității, precum și alte caracteristici ale ușilor de interior care urmează să fie alese. Într-un spațiu de birouri este important ca materialele alese pentru amenajare să treacă proba timpului. În cele din urmă, alegerea unei uși de interior trebuie să țină cont de profilul businessului, de designul general și de bugetul stabilit.

Care sunt așteptările

Avantajele ușilor de interior sunt multiple. În primul rând, crearea unor spații de lucru contribuie la reducerea zgomotului și la creșterea nivelului de intimitate. De pildă, sticla laminată, care este printre cele mai folosite materiale pentru ușile de interior, influențează pozitiv acustica spațiului de lucru, limitând zgomotul de fond. Totodată, contribuie la creșterea nivelului de productivitate. Când angajații știu că pot fi văzuți prin sticlă, sunt mai dispuși să rămână concentrați asupra sarcinilor pe care le au de îndeplinit, decât dacă s-ar afla în spatele unor uși solide.

Amenajarea spațiului de lucru trebuie să țină cont atât de nevoile angajaților, cât și de cele ale clienților, iar factorul care primează în această perioadă este distanțarea socială. Un design plăcut și eficient înseamnă angajați mai relaxați și mai productivi și clienți care își formează o impresie plăcută încă de la prima vizită

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri