Retailerul suedez de îmbrăcăminte Hennes & Mauritz AB (H&M) a fost amendat cu 35,3 milioane de euro de Autoritatea pentru Protecţia Datelor din Germania, după ce managerii au colectat date referitoare la viaţa privată a angajaţilor, transmite DPA, informează Agerpres.

Activitatea de monitorizare a vizat mai multe sute de angajaţi de la un centru de servicii din Nuremberg. Începând din 2014, managerii H&M de la acest centru au strâns informaţii care aveau legătură cu viaţa privată a angajaţilor, precum diagnostice medicale, probleme de familie şi convingeri religioase. Aceste informaţii erau înregistrate şi stocate digital într-un sistem care putea fi accesat de 50 de manageri din întreaga companie, a precizat miercuri comisarul pentru protecţia datelor şi libertatea informaţiei din Hamburg.

"Acest caz demonstrează un dispreţ grav faţă de normele privind protecţia datelor", a subliniat Johannes Caspar, preşedintele autorităţii din Hamburg, adăugând că nivelul ridicat al amenzii "este justificat şi ar trebui să descurajeze companiile să încalce viaţa privată a angajaţilor".

La rândul său, H&M a admis că au existat "deficienţe la centrul de servicii", susţinând că a luat măsuri pentru a corecta această situaţie.

Grupul suedez şi-a cerut scuze faţă de angajaţii afectaţi.

Amenda aplicată H&M este cea mai mare anunţată până acum în Germania, în conformitate cu regulamentul GDPR. Germania este principala piaţă a companiei Hennes & Mauritz.

Grupul suedez are şapte branduri: H&M, COS & Other Stories, Monki, Weekday, Arket şi H&M Home.

Primele magazine H&M din România au fost inaugurate în primăvara anului 2011. Compania H&M (Hennes & Mauritz) a fost înfiinţată în 1947, în Vasterls, Suedia.

Retail jobs
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri