Magazinul online, noua strategie de business a cramelor în timpul pandemiei

Doru Husarciuc, proprietar al Cramei Dealul Dorului, a lansat anul acesta Crame România, un concept store online, pentru a acoperi pierderile provocate din timpul pandemiei. Ce își propune prin acest magazin? Să fie mai aproape de clienții care nu percep cina fără un pahar de vin, chiar și în timpul pandemiei.

Ideea afacerii a venit în această toamnă, după ce Doru Hosarciuc a constatat că vânzările de vin au scăzut într-un ritm simțitor, pe fondul pandemiei COVID-19. Cu gândul de a-și menține afacerea profitabilă, Crama Dealul Dorului s-a adaptat rapid în această perioadă prin două strategii cheie: deschiderea unui magazin online și o prezență mai mare în retail.

„Primul pas a fost să deschidem magazinul online și să arătăm oamenilor punctele noastre forte, să le spunem cu ce ne diferențiem față de alte crame. De exemplu, noi punem mare accent pe calitate și nu pe cantitate. Limităm producția de struguri, încă din iarnă, de la tăierea viței-de-vie, iar mai târziu prin tăiere în verde, astfel încât să obținem strict cantitatea de care avem nevoie pentru o calitate superioară a vinului. Al doilea pas a fost să întărim prezența în locațiile fizice, în hypermarketuri și în benzinării”, spune Doru Husarciuc.

Vinurile de calitate prind rapid popularitate printre români

Deși românii încă preferă să consume vinuri demiseci și demidulci, la un preț cât se poate de mic, în ultimii ani se poate observa o schimbare de comportament în ceea ce privește consumul de vin, românii devenind mai interesați să cumpere vinuri de calitate și implicit mai scumpe.

Potrivit reprezentanților Cramei Dealul Dorului, în ultimii ani a existat o creștere semnificativă a vânzărilor din gamele de o calitate superioară, cum sunt cele Zodiac și Maestro, consumatorul român devenind mai educat în privința consului vinului de calitate.

Citeste si:
Cum poate fi generat pe loc un magazin online pentru livrări
Un start-up din Timișoara...

„Cred că totul se datorează prezentărilor și degustărilor tot mai dese de vinuri, atât în locații selecte cât și online. De altfel, este și o influență continuă din partea producătorilor de vin de calitate, din partea somelierilor sau a proprietarilor de restaurante, care încep să educe consumatorii și să îi introducă în arta degustării vinului”, adaugă proprietarul Cramei Dealul Dorului.

Valoarea medie a unei comenzi online este de 200 lei. Cele mai scumpe vinuri comercializate de Crame România sunt cele premium, care fac parte din gama MAESTOSO, o sticlă având prețul de 89 lei.

„Avem costuri mari de producție cu ele, însă sunt vinuri premiate internațional și sunt de o calitate excepțională. Sunt vinuri maturate o lungă perioadă în butoaie de stejar, încercăm să le oferim un echilibru perfect”, mai spune Doru Husarciuc.

Crama Dealul Dorului produce anual aproximativ 100.000 de sticle de vin. Podgoria este întinsă pe 17 hectare în producție și include următoarele soiuri de viță de vie: Merlot, Cabernet Sauvignon, Burgund Mare, Riesling Italian și Muscat Ottonel. Pentru a dezvolta un proiect ambițios, în următorii doi ani vor mai intra în producție încă 26 de hectare de viță de vie cu soiurile de mai sus, dar și Fetească Neagră și Sauvignon Blanc.

Citeste si:
Coronavirus 18 aprilie | Județele cu cea mai mare rată de incidență
Coronavirus 18 aprilie |...

Despre autor
Raluca Nicolae
 Raluca a studiat Jurnalism la Universitatea Hyperion din București și a urmat un master în Comunicare mediatică și publicitate, în cadrul aceleiași instituții. Ea și-a început activitatea în presă în 2019, în departamentul economic al grupului Mediafax. În perioada 2019-2020, Raluca a acoperit domeniile start-up și fintech în cadrul Adevărul Financiar , publicație care face parte din grupul Adevărul . S-a alăturat echipei...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri