România poate avea cel mai mic preţ la energia electrică, însă pentru a atinge acest deziderat este nevoie de o nouă strategie energetică, a declarat Dan Gheorghiu, vicepreşedintele Comitetului Naţional Român al Consiliului Mondial al Energiei (CNR-CME).

El a amintit că ultima strategie energetică a ţării a fost aprobată în urmă cu 14 ani, în anul 2007, iar realităţile de acum sunt evident altele, conform Agerpres.ro.

"Oficial, noi încă suntem ancoraţi în anul 2007, la acea strategie energetică aprobată atunci, iar noi, cei care suntem de o viaţă în sectorul energetic, trebuie să venim cu propuneri care să însemne într-adevăr o strategie", a arătat Gheorghiu.

Reprezentantul CME a precizat că este bună ideea Guvernului de a aproba o strategie energetică pe care să o trimită ulterior spre aprobare Parlamentului.

"Dacă va fi transformată în lege şi devenită o strategie transpartinică, va fi un punct câştigat. De aceea trebuie să ne batem în momentul de faţă să alegem cea mai bună soluţie pentru perioada de tranziţie, astfel încât România să se poată lăuda cu ceea ce Ungaria s-a lăudat acum două zile: cea mai ieftină energie electrică. Pentru foarte multă lume, acest lucru este suprinzător, dar iată că vecinii au reuşit printr-o o politică coerentă şi corelată să ajungă la acest deziderat", a susţinut Gheorghiu.

El a subliniat că momentul acesta de decizie este foarte important.

"Dacă nici acum nu vom lua nicio decizie, chiar şi pentru perioada de tranziţie, atunci într-adevăr vom avea de suferit, nu doar pentru că nu vom şti să producem la calitatea şi cantitatea necesară, dar şi la preţuri suportabile pentru consumatori, atât populaţie, cât şi industrie", a mai spus Gheorghiu.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri