Pandemia a afectat o mulțime de industrii, printre care și cea cosmetică. Carantina, munca de acasă și purtarea măștilor au făcut ca interesul pentru produsele de machiaj să scadă la nivel global. În acest context, brandurile au fost nevoite să își regândească rapid strategia de business.

Pentru a înțelege mai bine recenta transformare a industriei de frumusețe, engage™ a efectuat un studiu al companiilor de cosmetice din Europa, cu peste 500 de angajați. Pentru realizarea acestui studiu au fost folosite date extrase din LinkedIn Sales Navigator începând cu luna mai 2019, până în mai 2021, cu focus pe numărul de angajați, distribuție și poziții deschise și noi angajări.

Scopul acestui studiu a fost de a vedea în ce măsură cele mai mari companii din industrie au fost afectate de pandemie, folosind date din LinkedIn Sales Navigator.

L’Oreal, Avon, și Oriflame, o mulțime de noi angajați în ultimii doi ani

L’Oreal, cea mai mare companie de cosmetice din lume, a angajat 25.935 de persoane în doi ani, ajungând la 73.259 de angajați în 2021, potrivit LinkedIn. În primul sfert al anului 2021, L’Oreal avea 3.002 poziții deschise, cele mai multe dintre ele fiind în marketing, vânzări, cercetare, și business development.

Retail jobs

În ciuda pandemiei, și Avon s-a bucurat de 2 ani de succes, ajungând la 70.038 de angajați în mai 2021. Oriflame a ajuns la 21.189 de angajați pe LinkedIn în primăvara aceasta, compania numărând 107 poziții încă deschise în primul sfert al anului. Alte firme care au prosperat pe fundalul pandemiei au fost Rituals și Yves Rocher.

Marionnaud, L’OCCITANE și Revlon au redus numărul angajaților în timpul pandemiei

Nu toate companiile de cosmetice au reușit să se mențină la suprafață deoarece se bazau mai mult pe magazinele fizice. Astfel că, unele branduri au fost nevoite de a reduce numărul de angajați sau sistarea procesului de recrutare.

L’OCCITANE a scăzut cu 2.2% deși a angajat 2.353 de persoane în ultimii doi ani. De la 4,490 de angajați în 2019, compania a ajuns la 4.390 anul acesta.

Printre firmele care și-au încetinit procesul de recrutare se află Marionnaud (-2%), Clarins (2.2%), Kenzo Parfums (-5%), Jo Malone (-8%) și Revlon Professional (-8%). Cele mai drastice scăderi au fost înregistrate de Liz Earle (-21%), Ales Groupe (-26%) din Paris și Vita Group AS (-44%) din Norvegia.

Citeste si:
Suedia recomandă a cincea doză de vaccin anti-COVID-19 pentru...
Suedia recomandă a cincea...

Grupul Farmec, cel mai prosper brand de cosmetice din România în 2021

În timpul pandemiei, compania a investit masiv în producția și vânzarea de produse dezinfectante. Farmec a vândut circa două milioane de produse de tip dezinfectant în ultimul an. Dintre acestea, 60% au ajuns la distributori și retaileri, iar 40% au ajuns în spitale, școli, primării, precum și în alte instituții publice.

Faptul că Farmec și-a îndreptat atenția către vânzarea de produse dezinfectante pentru a acoperi cererea imensă din timpul pandemiei, a ajutat compania să prospere și să depășească această perioadă.

Conform datelor din LinkedIn, Farmec a angajat 44 oameni noi în ultimii doi ani, ajungând la 251 angajați pe această platformă în iunie 2021. Astfel, compania a înregistrat o creștere de 5.9% în rândul angajaților din 2019 până în 2021.

Citeste si:
Un brand polonez de cosmetice deschide un nou magazin în România
Un brand polonez de cosmetice...

engage™ face parte din grupul Eltronis, specializat în aplicații speciale și de securitate. Eltronis are birouri în Oradea și Oxford, U.K.

Sursa foto: Pexels

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri