Piața sistemelor de climatizare a crescut în timpul pandemiei și continuă să crească și în 2021, în condițiile în care munca de acasă s-a tradus și printr-o creștere a investițiilor în ceea ce privește confortul în propria locuință, iar instalarea de aparate de aer condiționat a fost una dintre principalele îmbunătățiri pe care românii le-au putut face.

Am discutat cu Florin Rădulescu, fondator Avi Compact, unul dintre cei mai importanți distribuitori de soluții de climatizare din România, iar ceea ce înțelegem este că piața se află în creștere, iar în a doua parte a anului s-ar putea să asistăm la o scumpire a aparatelor de aer condiționat.

„Segmentul rezidențial continuă să crească și în 2021. Munca de acasă are ca rezultat investițiile în creșterea confortului, iar aparatele de climatizare devin astfel o prioritate. Clienții aleg aparatele de aer condiționat cu eficiență energetică ridicată și dotate cu control de la distanță. Anul trecut segmentul rezidențial a înregistrat o creștere cu 30% față de vara anului 2019. Anul acesta avem deja o creștere de aproximativ 20% (înregistrată până la 1 iulie), comparativ cu anul trecut”, a declarat pentru wall-street.ro, Florin Rădulescu.

Potrivit datelor companiei, anul acesta piața se ridică la circa 300.000 unități doar pe segmentul rezidențial.

Segmentul corporate va stagna

În ceea ce privește cererea din zona corporate, în care intră și comenzile venite de la dezvoltatorii imobiliari, inclusiv cei din zona rezidențială, fondatorul Avi Compact, cel mai mare distribuitor al mărcii Daikin în România, este de părere că piața va stagna, pe fondul suspendării PUZ-urilor din Capitală, ceea ce a afectat modul în care dezvoltatorii pot obține autorizațiile de construcție.

În București va scădea numărul proiectelor noi, în mare parte din cauza noilor condiții de obținere a autorizațiilor de construcție, așa că piața de climatizare pentru segmentul corporate va stagna în 2021”, ne-a mai spus Florin Rădulescu.

Printre clienții din acest an ai companiei se numără o fabrică de echipamente electrice, precum și două complexe rezidențiale din zona de nord a Capitalei.

Echipamentele cele mai căutate pentru segmentul corporate sunt sistemele de ventilare pentru aer proaspăt cu recuperare de căldură, deoarece nu recirculă aerul din interior, ci se bazează pe folosirea aerului din exterior.

”Segmentul corporate contribuie cu circa 40% la cifra de afaceri din acest an. Pe acest segment sunt preferate aparatele de climatizare din segmentul mediu sau premium”, ne-a mai spus oficialul Avi Compact.

Ce se întâmplă cu prețurile?

În ceea ce privește prețurile, distribuitorul de soluții de climatizare spune că scumpirea materiilor prime își va spune cuvântul și în prețul aparatelor de aer condiționat.

Compania nu acoperă segmentul low-cost, așa că aproximativ 75% dintre clienții săi aleg aparate de aer condiționat ce au prețuri cuprinse între 3.000-4.000 lei. Restul clienților aparțin segmentului premium, unde un aparat de aer condiționat costă aproximativ 5.000 de lei.

În ceea ce privește mărcile pentru segmentele mediu și premium, Daikin, Mitsubishi și Samsung sunt cele mai populare în rândul românilor.

Din păcate, fondatorul Avi Compact ne spune că trebuie să ne așteptăm la scumpiri.

Toții marii producători au anunțat creșteri de prețuri, care vor intra în vigoare în a doua parte a acestui an. Va avea loc o creștere între 4-10% ca urmare a scumpirii materiei prime (cupru, oțel).

- Florin Rădulescu, fondator Avi Compact -

Florin Rădulescu, fondator Avi CompactFlorin Rădulescu, fondator Avi Compact

„De asemenea, este important de menționat că prețul aparatelor de aer condiționat va crește, atât pentru segmentul rezidențial, cât și pentru cel premium”, ne-a mai spus Rădulescu.

Românii tot mai atenți la serviciile de mentenanță

Potrivit companiei, mentenanța aparatelor de climatizare a înregistrat o creștere importantă, în special în timpul pandemiei.

„Românii au devenit din ce în ce mai conștienți de importanța serviciilor specializate de mentenanță care se fac cu precădere înainte de începerea sezonului cald.

Mentenanța prelungește durata de viață a aparatului de aer condiționat, acesta putând fi utilizat 10-15 ani”, ne-a mai explicat Florin Rădulescu.

În ceea ce privește mentenanța pe zona corporate, cererea de servicii a crescut cu 5% în a doua jumătate a anului trecut, iar 2021 va aduce o creștere suplimentară de 10%. Principalii clienți vin din sectorul farmaceutic și bancar.

Avi Compact anticipează o creștere de 10% a afacerilor în acest an

Compania se așteaptă ca afacerile sale să urmeze trendul pieței și să crească și în acest an, anticipând pentru 2021 o avans a cifrei de afaceri de aproximativ 10%. Anul trecut compania a înregistrat o cifră de afaceri de peste 7,8 milioane de euro.

„Sunt câteva criterii care vor face diferența dintre firmele care acționează pe piața climatizării: existența stocurilor, un timp de răspuns rapid către client, echipe de montaj bine pregătite, garanție extinsă pentru echipamente și montaj, dar și servicii de post-garanție”, a mai spus Florin Rădulescu.

La începutul lunii aprilie, Avi Compact a marcat 18 ani de activitate. Cu peste 500 de proiecte de referință și acoperire națională, Avi Compact este unul dintre cei mai importanți jucători pe piața de profil locală. De 14 ani este și cel mai mare distribuitor Daikin în România, dar are în portofoliu și alte mărci, precum Samsung, Mitsubishi, Viessmann sau Vaillant.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Adrian Ungureanu
Venit în Capitală în 2007, ca orice copil de provincie cu tolba plină de vise, primul fiind acela de a deveni comentator sportiv - următorul Cristian Țopescu - Adrian a ales să-și înceapă cariera de jurnalist scriind în presă. Deși era abia în al doilea an la Facultatea de Jurnalism , Adrian și-a găsit un loc de muncă la ziarul ” Curierul Național ”. A realizat abia la interviul de angajare că nu mai există departament de sport la ziar, dar asta...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri