Electrica a raportat pierderi de 175,5 milioane de lei în prima jumătate a anului 2022, faţă de un profit net de 76,1 milioane de lei în perioada similară a anului trecut, potrivit Raportului semestrial consolidat al grupului

"Principalul impact negativ care contribuie la rezultatul negativ de 175,5 milioane lei este determinat de preţul mediu de achiziţie al energiei electrice pentru Consumul Propriu Tehnologic (CPT) pe segmentul de distribuţie cu 115% mai mare decât valoarea stabilită de ANRE ex-ante în tarife generând costuri suplimentare de 574 milioane lei, costuri ce se vor recupera în tarifele viitoare într-o perioadă de până la 5 ani după data de 31 martie 2023 in baza OUG 27/2022", se precizează în documentul citat.

În perioada de şase luni încheiată la 30 iunie 2022, EBITDA a scăzut cu 255,8 de milioane de lei comparativ cu perioada similară a anului 2021, la 101,3 milioane de lei.

Cheltuielile cu achiziţia de energie electrică au crescut cu 127,9%, la 4,94 miliarde de lei în perioada de şase luni încheiată la 30 iunie 2022, în principal ca rezultat al majorării preţului de achiziţie a energiei electrice pe segmentul de furnizare la care se adaugă şi creşterea costurilor cu energia electrică pentru acoperirea CPT pentru segmentul de distribuţie.

În primul semestru al anului, veniturile din segmentul de furnizare de energie electrică au crescut cu 44,8%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, la 3,83 miliarde lei (din care 3,80 miliarde lei venituri cu clienţi externi grupului), în principal ca urmare a creşterii preţurilor de vânzare. Contribuţia segmentului de furnizare la veniturile consolidate ale Grupului este în proporţie de 82,2%.

Profitul din segmentul de furnizare de energie electrică a crescut cu 194,9 milioane lei, ajungând la 212,8 milioane lei.

Veniturile din segmentul de distribuţie de energie s-au majorat cu 21,7%, la 1,56 miliarde lei (din care 804,7 milioane lei venituri cu clienţi externi grupului). Contribuţia segmentului de distribuţie de energie electrică la veniturile consolidate ale Grupului este de 17,4%.

Pe segmentul de distribuţie de energie electrică, Grupul a înregistrat o pierdere de 392,7 milioane lei.

După prima jumătate a acestui an, Electrica a afişat o pierdere operaţională de 146,9 milioane lei, faţă de un profit operaţional de 115 milioane lei în perioada similară a anului trecut.

Cheltuielile de capital în S1 2022 au fost de 241,9 milioane lei, în creştere cu 29% faţă de S1 2021, în linie cu evoluţia anuală a planurilor de investiţii aprobate şi alocarea planului de investiţii de-a lungul anului, se precizează în raportul companiei.

Gradul de îndatorare a Grupului a crescut cu 1,88 milioane lei, ajungând la 2,941 milioane lei, ca urmare a folosirii descoperirilor de cont pentru finanţarea activităţii curente, se mai arată în Raport.

La finalul primului semestru din anul 2022, operatorul Distribuţie Energie Electrică România (DEER) a realizat şi pus în funcţiune investiţii în valoare de 122,6 milioane lei, reprezentând 21% din valoarea programului de puneri în funcţiune planificat pentru 2022.

Activităţile principale ale Grupului sunt operarea şi construcţia reţelelor de distribuţie a energiei electrice şi furnizarea energiei electrice şi a gazelor naturale consumatorilor finali, precum şi producţia de energie electrică din surse regenerabile. Grupul este operatorul de distribuţie a energiei electrice şi principalul furnizor de energie electrică în regiunile Muntenia Nord, Transilvania Nord şi Transilvania Sud.

Acţionarul principal al Societăţii Energetice Electrica S.A. este statul român, reprezentat prin Ministerul Energiei care deţine o cotă de participaţie de 48,79% din capitalul social.

Sursa foto: Unsplash

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri