Scumpirea alimentelor îi va face pe consumatori să aleagă tot mai des produsele marcă proprie ale supermarket-urilor și hipermarket-urilor, în vreme ce produse ”de brand” vor încasa o lovitură, consideră reprezentanții companiei poloneze Enterprise Investors, unul dintre cei mai puternici investitori de private equity din regiune, care s-a aflat și în spatele dezvoltării puternice a rețelei Profi din ultimii ani.

Vrei să afli mai multe despre piața românească de retail? Înscrie-te la Retail Arena, cel mai important eveniment din domeniu de anul acesta.

”Vedem că oamenii sunt mai interesați de promoții și de produsele marcă proprie ale retailerilor. Astfel, produsele de brand probabil vor pierde cotă de piață în condițiile în care clienții vor căuta opțiuni mai ieftine”, spune Bartosz Kwiatkowski, partener, Enterprise Investors.

Nu cred că oamenii vor mânca mai puțin, dar produsele din coșul de cumpărături se vor schimba

Bartosz Kwiatkowski, Enterprise Investors

Prin fondurile sale de private equity, Enterprise Investors a investit peste 2,2 miliarde de euro în companiile din Europa Centrala și de Est (ECE) pe care le-a preluat în cei peste 30 de ani de activitate. Enterprise investește în domenii variate, însă are o expertiză puternică în special în sectorul retail.

Retail jobs

În România, a preluat discounter-ul Profi în 2009, pentru circa 66 mil. euro, pe care l-a vândut în 2016 turcilor de la Mid Europa. Suma încasată nu a fost făcută publică, însă fondul țintește să își tripleze banii investiți inițial într-un interval de 5 ani.

”Vedem o schimbare importantă în ceea ce privește obiceiurile consumatorilor: tot mai multe persoane aleg să facă cumpărături în magazine mici, de conveniență, în loc să cumpere kilograme de mâncare din marile hipermarketuri, o dată pe săptămână. Conveniența și proximitatea sunt caracteristicile regiunii (n.red. ECE). Da, oamenii pot pierde câțiva cenți la anumite produse, dar proximitatea contează foarte mult... mai mult decât să iroseși 45 de minute pe drum până la un mare hipermarket”, a declarat Kwiatkowski.

Citeste si:
Digitalizarea Carrefour: roboți, prețuri personalizate, pâine caldă...
Ce ar putea aduce...

Polonezul subliniază astfel faptul că tot mai mulți consumatori sunt dispuși să plătească puțin mai mult pentru a nu irosi timpul pe drumuri. ”Când spun ‘mai mult’, mă refer la cifre mici, nu la produse cu 50% mai scumpe. Cred că asta se întâmplă și în România. Profi este un exemplu care susține această idee”, adaugă el.

Nu în ultimul rând, oamenii vor căuta tot mai mult magazine de cartier, unde pe lângă cumpărături vor putea să acceseze și alte servicii (ridicarea coletelor, food service, etc).

În acest context dominat de inflație, prețuri la energie în creștere și tensiuni geopolitice globale, vom vedea afaceri mici care dau faliment sau care se luptă pentru supraviețuire. Va fi și ”sânge pe străzi”, însă firmele care au o bază solidă vor beneficia de acest mediu nesigur

Citeste si:
Ce program au mall-urile și hipermarket-urile pe 30 noiembrie și 1...
Ce program au mall-urile și...

Bartosz Kwiatkowski, Enterprise Investors

În România, ultima investiție a fondurilor Enterprise a fost în retailerul de jucării Noriel, preluat de la frații Cristian și George Constantinescu pentru 24 mil. euro. Enterprise a vândut Noriel, anul acesta, către grupul turc Sunman.

Ȋn prezent, Enterprise Investors nu are nicio investiţie directă ȋn Romȃnia, ȋnsă companiile din portofoliul EI sunt prezente pe piaţa romȃnească. Software Mind, o firmă poloneză de software, a achiziţionat recent o companie romȃnească de IT - Code Factory, iar Snap Outdoor, proprietarul 8a.pl, un magazin online de ȋmbrăcaminte și echipamente pentru activităţi ȋn aer liber, va deschide o sucursală ȋn Romȃnia, 8a.ro, ȋn perioada următoare.

Enterprise vizează în România plasamente de minim 20 mil. euro.

Citeste si:
Forbec Services anticipează creșterea cererii de servicii curățenie...
Forbec Services anticipează...

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Șișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri F