1 Noiembrie 2022

Donerboom, un fast-food deschis recent în București, este primul care oferă o șaorma de jumătate de metru



Competiția pe piața de fast-food din România este mare, cu atât mai mult cu cât operatorii din domeniu sperau la o revenire după perioada pandemiei, dar inflația cauzată de războiul din Ucraina le-a retezat rapid speranțele. În acest context dificil, fiecare încearcă să iasă în evidență cu ce poate, iar un fast food din București promovează chiar o șaorma de jumătate de metru.

"În 2020, în luna martie, când pandemia a zdruncinat sectorul HoReCa, domnul Huseyin Hortoglu, fondatorul grupului Cinar, ne-a prezentat conceptul de cloud kitchen (restaurant virtual, n.r.) și atunci, analizând sectorul de delivery, care era într-o continuă creștere, a prins contur proiectul Donerboom", a declarat Daniel Pistol, administratorul fast food-ului.

Acesta a arătat că echipa de bază este de 14 ani în acest sector, astfel că știe ce merge și ce nu la un fast food.

Cât despre diferența față de celelalte shaormerii, administratorul Donerboom a explicat că este vorba despre un sistem foarte rapid de servire.

Noi nu avem acele țepușe unde se rotisează carnea. Avem în schimb o linie automată de rotisare la fabrica noastră din Galați, astfel că totul vine gata pregătit în caserole de un kilogram, iar aici noi îi dăm cărnii, practic, o reîncălzire și o asamblăm în sendvișuri.

Daniel Pistol, administrator Donerboom

Acesta a povestit faptul că în 2021 compania a deschis trei bucătării, prima lângă Arena Națională, cea de a doua în Militari, iar cea de a treia în sectorul 5.

După aproximativ un an de experiență pe partea de cloud kitchen, însă, analizând potențialul brandului, echipa a decis deschiderea unui restaurant de tip fast-food cu servire directă, bucătăriile respective fiind închise ulterior.

Daniel Pistol a mai arătat faptul că investiția inițială în cele trei bucătării a fost undeva la 380.000 de euro, iar cea în restaurantul actual din Barbu Văcărescu de 420.000 de euro.

Echipa nu a ocolit însă nici partea de promovare, administratorul Donerboom arătând că, la momentul deschiderii celor trei bucătării, bugetul de promovare era de 10.000 euro pe lună, acum fiind redus la jumătate.

Acum, avem 60% vânzare directă și 40% vânzare online, targetul nostru fiind de a ajunge undeva la 70% vânzare directă, iar segmentul de delivery să rămână la 30%.

Daniel Pistol, administrator Donerboom

Administratorul Donerboom a povestit de asemenea și că fast food-ul a avut livrare în anul 2020 prin propria flotă auto, dar, din cauza costurilor ridicate și problemelor de personal, s-a decis redarea livrării platformelor specializate.

Cât despre provocări, acesta a citat în primul rând pragul ridicat al inflației, arătând că scumpirea excesivă a materiei prime face să fie dificil pentru companie să mențină prețurile stabile.

Chiar și așa, însă, Donerboom a lansat un produs special, despre care echipa spune că este la mare căutare printre clienți.

Produsul nostru vedetă este Zurna doner, acesta având 50 de centimetri lungime. Zurna de pui costă 37 de lei, iar cea de vită 40, dar acest produs poate fi mâncat de două persoane.

Daniel Pistol, administrator Donerboom

Nu în ultimul rând, în ce privește planurile companiei pe termen mediu și lung, administratorul fast food-ului a arătat că Donerboom dorește să devină un brand național puternic, sistemul permițându-i să se extindă chiar și la nivel internațional.

Mai mult, Daniel Pistol a arătat că, pe parte de shaorma, sistemul Donerboom este creat de așa natură încât compania să devină un lanț foarte mare, cum este Mc Donald's, acesta admițând, totuși, în același timp, că "Mc Donald's rămâne Mc Donald's".



Citeste si