Puțină lume mai știe acest lucru, dar cândva, în Bucureștiul anului 1894, chiar într-o zi de decembrie, primul tramvai electric - o raritate la acel moment, când tramvaiele erau trase de cai - s-a pus în mișcare de pe locul fostei Uzine Electrice, urmându-și traseul spre Cotroceni, unde urcau primii călători și continuau apoi călătoria spre capătul de linie de la Obor, aflat la Şcoala Iancului.

Tramvaiul se numea 14 și există și astăzi, dar cu un traseu diferit, care unește Pantelimonul cu Piața Sfânta Vineri de-a lungul a fix 14 stații.

Istorie împachetată ciudat

În locul de unde pleca inițial, însă, astăzi o zonă unde impulsul dezvoltării economice, de altfel foarte vizibil, a fost dat de unul dintre primele mall-uri din București - Carrefour Orhideea - un food court omagiază locul de unde pornea străvechiul tramvai.

Acesta se numește 14thLane, dar numele este dificil de asociat cu tramvaiul 14, primul impuls fiind acela de a te gândi la o pistă de bowling, sau poate la culoarul unui traseu de curse pentru mașini.

Acesta poate părea un detaliu nesemnificativ, dar 14thLane omagiază la propriu povestea acestui tramvai care a făcut istorie, la fel de cunoscut în epocă precum astăzi linia 1 sau 41, lucru vizibil mai ales prin replicile de linii de tramvai încastrate în podeaua localului.

Prin urmare, o posibilă conexiune emoțională care s-ar putea crea cu o poveste locală frumoasă, și mai ales adevărată, este ratată, prin alegerea impersonală, lipsită de emoție și străină, până la urmă, a unui nume care nu transmite aproape nimic: 14thLane.

La început a fost Cuando

Faptul este cu atât mai curios, cu cât localul - de altfel impecabil din punct de vedere al aspectului și al ofertei culinare - este realizat de Radu Stoica, un antreprenor cu mare experiență chiar de la începuturile HoReCa, acesta fiind în spatele unui spațiu celebru pentru distracția bucureșteană a sfârșitului anilor '90 - cunoscutul, pentru unii, Cuando.

Ulterior acesta a mai pornit și alte afaceri în domeniu: The Rooms, Zebra Cafe, Edgar's Pub - de asemenea un loc foarte cunoscut în București, dar și, actualmente, Boutique du Pain.

Revenind la 14thLane, investiția este de altfel impresionantă, cu peste 2,5 milioane de euro alocați de către acționarul principal, Radu Stoica, împreună cu partenerul său în acest business - Olivier Gustave J. Lecompte, începând cu 2018, anul inaugurării.

Mai mult, nu doar că acești bani au fost investiți, dar au au fost investiți bine - mâncarea aferentă celor 5 bucătării diferite (asiatică, americană, cea dedicată salatelor, cea internațională și, în fine, cea dedicată iubitorilor de pizza), fiind pregătită și servită la standarde înalte, și nu este o exagerare.

"Debutul a fost foarte bun din punct de vedere al businessului, însă o dată cu pandemia și restricțiile aferente, am fost nevoiți să ne adaptăm și să pivotăm de la conceptul inițial de food hall la o zonă cu focus pe catering și delivery", a declarat Radu Stoica, co-fondator 14thLane.

Potențial major, identitate neclară

Reprezentanții 14thLane s-au declarat de asemenea îngrijorați de creșterea permanentă a prețurilor materiei prime, Radu Stoica arătând faptul că, practic, nu se pot crea rețete pe cât de repede se schimbă costurile.

În ciuda provocărilor la care face referire antreprenorul, însă, 14thLane a încheiat anul 2021 cu o cifră de afaceri de 6,8 milioane de lei și anticipează pentru anul curent o creștere de aproximativ 30%, până la aproape 9 milioane de lei.

Această creștere se explică prin fluxul de peste 2500 de persoane pe care 14thLane îl înregistrează la orele prânzului de la birourile din zona Grozăvești, dar și prin capacitatea efectivă de a primi aceste persoane în cadrul spațiului de peste 1000 de metri pătrați.

Reprezentanții localului au pus de asemenea accent pe capacitatea de transformare a localului, care seara obișnuiește să găzduiască diverse evenimente și concerte, practic în acel moment 14thLane devenind, în cuvintele acestora, un alt loc.

În concluzie, în ciuda faptului că pe șoseaua Orhideelor 15d, la 14thLane, mâncarea și aspectul în sine al locului sunt de mare ținută, poziționarea publicitară a spațiului, prin tot ceea ce ține de branding și naming, este neclară, creând impresia că food court-ul nu are "suflet" și, până, la urmă identitate.

Sursa foto: Wall-street.ro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Luca Dinulescu
Luca Dinulescu este jurnalist, activând anterior pentru publicații precum Digi 24, Adevărul sau Academia Cațavencu. A desfășurat de asemenea o activitate publicistică constând în patru volume publicate, între acestea numărându-se proză, nuvele și benzi desenate. Este absolvent de Regie Film și a fost de asemenea posesor al bursei J.W.Fulbright pe scenaristică și regie de film.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri