FAN Courier, liderul pieței de curierat din țară, a anunțat rezultatele din acest an și planurile pe termen scurt. Compania cu o cifră de afaceri de 225 de milioane de euro vrea, anul viitor, să investească în hub-urile sale, dar și să continue extinderea rețelei de lockere la nivel național, pe lângă planul de digitalizare.

FAN Courier estimează că va încheia anul 2022 cu o cifră de afaceri de 225 de milioane de euro, în creștere cu 10% față de anul anterior, pe fondul unui an plin de provocări și incertitudini. Compania a continuat și în 2022 investițiile masive în tehnologizare, digitalizare și servicii de livrare alternativă, precum și în extinderea și automatizarea hub-urilor, consolidându-și constant poziția de lider al pieței de curierat. 2022 este anul cu un nivel record al investițiilor planificate și realizate: 31,5 milioane de euro.

În 2023, FAN Courier estimează o creștere a pieței de curierat cu 10-15%, după ce în acest an a atins o valoare de 850 milioane de euro. În contextul avansului industriei, FAN Courier previzionează pentru anul următor o creștere de 15% a business-ului propriu. Nivelul investițiilor atins de FAN Courier în acest an a depășit 31,5 milioane de euro, cele mai importante proiecte fiind dezvoltarea rețelei de lockere, digitalizarea, extinderea și tehnologizarea mai multor HUB-uri din țară și extinderea flotei auto.

În prezent, FAN Courier are peste 3.300 de curieri și peste 100 de vehicule, respectiv mai multe hub-uri regionale. În 2022, cele mai mari investiții s-au făcut în hub-ul de lângă Cluj-Napoca care a fost echipat cu o bandă de sortare modernă pe care pot trece până la 6.000 de colete/oră. Aceeași tehnologie va fi implementată și la hub-ul de la Brașov.

”2022 a fost un an plin de incertitudini și provocări, venit după alți doi ani dominați de imprevizibilul dat de pandemie. Anul acesta, cea mai mare provocare a fost gestionarea corectă a creșterii prețurilor la combustibil și energie, costuri cu impact semnificativ în activitatea noastră curentă. Din cauza acestor scumpiri, am fost nevoiți să majorăm tarifele cu 6-7% și să introducem indexul de combustibil pentru fiecare expediție. Impactul creșterii costurilor a fost atât de puternic încât ne așteptăm la o scădere semnificativă a profitabilității,” a punctat Adrian Mihai, CEO și cofondator al FAN Courier.

Evoluțiile de pe piața de curierat

În 2022, comerțul online a avut o pondere de 60-65% în activitatea companiei, iar estimările rămân în continuare de creștere, mai ales în contextul campaniilor tradiționale de discount-uri din ultimele două luni ale anului. În acest an, compania a majorat numărul de angajați la nivel național de la 7.500 la 7.900 și intenționează să păstreze aceeași rată anuală de creștere și în 2023.

În ceea ce privește campania de Black Friday din acest an, majoritatea sellerilor au avut creșteri importante, fapt care s-a reflectat și în creșterea activității FAN Courier. Dacă într-o zi normală, FAN Courier execută aproximativ 300.000 de livrări pe zi, de Black Friday are loc o creștere de 40-50% a volumului, livrările trecând de 400.000 în această zi.

Extinderea în Republica Moldova continuă și în 2023

FAN Courier a continuat dezvoltarea în Republica Moldova și vizează intrarea și pe alte piețe internaționale, începând din 2023. La un an de la intrarea în Republica Moldova și după o investiție inițială de 3 milioane de euro, liderul pieței de curierat din România a devenit un jucător important pe piața din țara vecină.

”Activitatea este în parametri, deși planurile de creștere au decelerat din cauza războiului din Ucraina, având în vedere că Republica Moldova este mai afectată decât România de acest conflict. Avem ca obiectiv poziția de lider de piață și în țara vecină, astfel că ne menținem planurile de investiții și ne dorim să oferim clienților din Republica Moldova acces la piața europeană, iar celor din România acces la piața din Republica Moldova,” a spus Neculai Mihai, cofondator FAN Courier.

Compania a intrat pe piața din Republica Moldova în octombrie 2021, iar lipsa de comenzi în contextul războiului a fost contrabalansată de un parteneriat cu Crucea Roșie. FAN Courier vrea să înceapă să monteze lockere și în țara vecină și să continue extinderea și pe alte piețe din zona est-europeană. În prezent, în România au fost montate aproximativ 300 de lockere, iar până în toamna anului viitor se vizează atingerea bornei de 1.000 de lockere în România. În prezent, se montează lockere la un ritm de 5-10 locații pe zi. Investiția totală în lockere este de 10 milioane de euro, asta în contextul în care majoritatea clienților aleg să-și ridice (sau să lase) produsele la locker.

Alte investiții importante pentru anul viitor se vor face în hub-ul logistic de la Ștefănești, acesta fiind al treilea val de investiții în acest centru după cele din 2008 și 2016. Hub-ul va avea 45.000 mp (15.000 mp pentru paleți, respectiv tot 15.000 mp pentru fulfillment). Continuă și procesul de digitalizare pe managementul proceselor operaționale și al datelor, la fel ca și pregătirea personalului în care se va investi peste 300.000 euro anul viitor.

FAN Courier a pus bazele departamentului de sustenabilitate

FAN Courier a înființat Departamentul Sustenabilitate și Impact, în vederea obținerii unui echilibru între nevoile și interesele tuturor părților implicate – mediu înconjurător, angajați, acționari, furnizori, clienți etc. Un obiectiv foarte important asumat, de altfel, de FAN Courier este neutralizarea amprentei de carbon până în anul 2040, fiind prima companie românească semnatară a The Climate Pledge.

În ceea ce privește producția de energie regenerabilă, în perioada 2021-2022, compania a investit 1,8 milioane de euro într-o instalație de panouri fotovoltaice la sediul central din Ștefăneștii de Jos. Conform estimărilor, acestea vor acoperi aproximativ 40% din consumul propriu, iar surplusul de energie va fi distribuit în rețeaua publică. FAN Courier a experimentat și cu pachete din materiale reciclate sau parțial reciclate în ultima perioadă, inclusiv carton reciclat și materiale plastice reciclate.

De asemenea, în viitor, vehiculele electrice din flota FAN Courier vor fi încărcate cu energie verde produsă “in-house”. În prezent, mobilitatea electrică este reprezentată de un proiect pilot de livrări nepoluante, FAN Courier fiind unul dintre pionierii în curierat care a investit în această zonă. Cei de la FAN testează deja vehicule de transport ușor (autoutilitare) electrice pentru zonele urbane, iar un camion 100% electric a intrat și el, recent, în probe. În prezent, cele mai mari provocări sunt reprezentate de costurile vehiculelor electrice (un camion electric, de exemplu, este și va fi mereu mai scump decât unul diesel), dar și de autonomie în cazul vehiculelor grele.

Sursa foto: FAN Courier

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri