13 Decembrie 2022

Ce profit a făcut Pepco în ultimele 12 luni, în ciuda inflației. Grupul polonez a deschis peste 500 de noi magazine



Pepco Group, care deţine mărcile Pepco, Poundland şi Dealz, a raportat marţi un avans de 14,3% al câştigurilor anuale de bază, sprijinit de deschiderea a 525 noi magazine, şi a estimat o continuarea a creşterii în anul său financiar.

Grupul prezent și pe piața din România și listat anul trecut la Bursa de la Varşovia a înregistrat în perioada septembrie 2021 - septembrie 2022 câştiguri de bază înainte de taxe, dobânzi, depreciere şi amortizare (EBITDA) de 731 milioane de euro, în creştere de la 647 milioane de euro în urmă cu un an.

Veniturile au urcat cu 17,4%, la 4,82 miliarde de euro, iar la magazinele deschise de peste un an vânzările au crescut cu 5,2%.

"Condiţiile macro-economice continuă să fie dificile, din cauza presiunilor inflaţioniste, dar grupul are performanţe peste nivelul pieţei", datorită economiilor de scară realizate cu furnizorii săi", se arată în comunicatul Pepco.

Compania anunţa în octombrie că are ca obiectiv deschiderea a 550 de noi magazine în anul financiar 2022-2023, inclusiv intrarea brandului Pepco pe pieţele din Grecia şi Portugalia. În anul financiar 2021-2022 a deschis 516 magazine, ajungând în prezent la 3.961. În România, Pepco ajunsese în luna septembrie la 400 de magazine.

Pepco a început cu bine anul său financiar şi este în grafic pentru a îndeplini obiectivul din 2022-2033 privind creşterea veniturilor, dacă nu se va înregistra o deteriorare semnificativă a mediului macro-economic.

În cinci ani, Pepco se aşteaptă să ajungă la EBITDA de un miliard de euro.



Citeste si