Compania germană Remondis, specializată în managementul deşeurilor, şi lanţul suedez de îmbrăcăminte H&M au anunţat miercuri că au creat un joint-venture pentru reciclarea hainelor şi pentru a stimula sustenabilitatea, informează DPA, conform Agerpres.

Noul joint-venture, denumit Looper Textile, va colecta, va sorta şi va comercializa articole textile folosite, a declarat directorul său executiv, Emily Bolon. În prezent, 60% din textilele aruncate în Uniunea Europeană ajung direct la coşurile de gunoi şi doar 40% dintre ele sunt reciclate. Emily Bolon mai spune că noua companie doreşte să stimuleze economia circulară şi că va folosi o nouă tehnologie de sortare.

Cu toate acestea, activiştii pentru apărarea mediului înconjurător nu au fost impresionaţi. H&M este o companie din sectorul modei rapide care consumă resurse importante cu modelul său de business, bazat pe haine care se demodează repede, a declarat activista Viola Wohlgemuth de la organizaţia Greenpeace.

"În esenţă, acest joint-venture nu este despre sustenabilitate, ci despre asigurarea unor fluxuri de ţesături textile cu o valoare din ce în ce mai mare", a adăugat ea. Viola Wohlgemuth a citat strategia UE de a promova utilizarea ţesăturilor reciclate, crescând astfel cererea şi sporind profiturile pentru H&M şi Remondis.

Textilele ar trebui să fie produse în aşa fel încât să poată fi reciclate cu tehnologia existentă, nu arse în fabrici de incinerare sau exportate sub formă de deşeuri, aşa cum s-a procedat până în prezent, a adăugat ea. "Din acest motiv, H&M şi toată industria modei rapide trebuie să se schimbe urgent", a mai spus aceeaşi activistă ecologistă.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri