Conform lui Mario Crețu, termenul de 30 noiembrie 2023, data la care Sistemul Garanție Returnare (SGR) va deveni operațional este unul destul de scurt. Conform reprezentantului Carrefour, bariera nu costă neapărat în implementarea sistemului de către retailer, ci de deschiderea consumatorului.

„Retailerii mai au multe lucruri de pus la punct. Lucrăm la implementarea tehnică: echipamente, sisteme IT, pregătirea angajaților și a clienților. Marea provocare este aceea de comunicare. Clienții noștri trebuie sa știe de existența acestui sistem ca să vină cu recipientele reciclabile la magazin”, a declarat Mario Crețu.

Reprezentantul Carrefour spune că politicile de reciclare au început deja să dea roade. Campania „Punem Preț pe Plastic” a reușit să adune circa 1 milion de sticle în patru ani de la implementare.

Acest sistem nu este un panaceu, nu va rezolva problema deșeurilor menajare, dar e un început foarte mult. E ca la înot: dacă îți este frică să intri în apă, nu vei învăța niciodată.

Mario Crețu, Corporate Affairs Director, Carrefour România

Sistemul Garanție-Returnare, conceput pentru încurajarea returnării ambalajelor de băuturi de unică folosință pentru a fi reciclate, a intrat în faza preliminară odată cu demararea înscrierilor în sistem pentru producători, importatori și comercianți. Din cele peste 80.000 de companii vizate Peste 55.000 operatori economici și-au activat conturile de utilizatori în platforma de înregistrare până la 28 februarie, data limită stabilită. Dintre aceștia, doar 23.145 au finalizat înregistrarea conform procedurii prevăzute de lege.

Partenerii ”CSR Growing Responsible” 2023 sunt Vastint, Raiffeisen Bank, Environ, Carrefour și Mastercard. La categoria mobility partner regăsim compania Autonom, iar la supported by, IMOD flowers.

Sursa foto: Mădălin Constantin