Românii cumpără mai puține electrocasnice, iar trendul ar putea să se inverseze abia din a doua jumătate a anului, susține șeful diviziei de profil din cadrul Grupului Bosch.
”Deja anul trecut a fost un an extrem de dificil pentru piața de electrocasnice. Sunt mulți factori macro-economici care influențează, în final, puterea de cumpărare: războiul, criza de materii prime și așa mai depart”, a declarat pentru wall-street.ro Mihai Voicilă, director general BSH Electrocasnice - divizia de electrocasnice din cadrul Grupului Bosch.
Nu există în acest moment cifre oficiale, dar estimările obținute de wall-street.ro arată că vânzările de electrocasnice și produse IT au crescut în 2022 în România cu circa 9%. Cum însă rata inflației anul trecut a fost de 13,8%, vorbim de fapt de o ușoară scădere. Iar la nivel global s-a înregistrat o scădere dintr-o cifră, conform unui studiu GfK.
Pentru că inflația a început să aibă un tren descendent, prima jumătate de an va fi mai dificilă decât cea de-a doua, a afirmat reprezentantul companiei. În opinia sa, în prima parte a lui 2023 piața de electrocasnice va stagna sau chiar va scădea ușor. Apoi, în a doua parte a acestui an, se va înregistra o creștere, dar nu foarte mare.
Citeste si:
”Suntem optimiști, dar și un pic conservatori, fiindcă mai pot apărea factori care să influențeze această evoluție”, a mai afirmat Mihai Voicilă. De asemenea, piața globală va stagna sau va ușor în scădere, dar diversele categorii de electrocasnice pot evolua diferit.
”Încercăm să fim pregătiți pentru orice trend”, a conchis reprezentantul Bosch.
Se vor îndrepta consumatorii mai degrabă spre produse mai fiabile și cu o durată de viață mai lungă sau spre produse mai accesibile? ”Depinde de buzunarul fiecăruia, ca să fim cinstiți”, ne-a răspuns Mihai Voicilă. Directorul BSH Electrocasnice susține însă că, în cazul brandurilor care mizează pe calitate, fidelizarea clienților este o dimensiune importantă.
Un studiu recent arăta că presiunile economice i-au făcut pe români mai strânși la pungă în privința achiziției de electrocasnice. Procentul celor care aleg să le repare mai degrabă decât să le înlocuiască a crescut semnificativ comparativ cu 2021, ajungând de la 6% la 15%. Conform aceluiași studiu, în 2022 majoritatea consumatorilor (70%) au ales electrocasnicele în funcţie de preţ, iar promoţiile la electrocasnice (46%) s-au dublat ca importanţă în decizia de achiziţie comparativ cu anul 2021.
Citeste si:
Sursa foto: Shutterstock
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: