Directorul adjunct al Transgaz Zona Est, Cristian Schmidt, a afirmat joi, referindu-se la explozia de la magistrala de gaze naturale de la Călimăneşti, că incidentul s-ar fi produs din cauza faptului că, în timpul lucrărilor la autostrada A7, nu au fost respectate condiţiile din avizul emis de societate la începerea proiectului.

"În fiecare zi, avem echipe de la sectorul Tecuci în teren, care verifică conducta. Conform avizului nostru de principiu care a fost dat la demararea proiectului, au fost stipulate o sumedenie de articole privind ceea ce trebuie făcut în zonele de protecţie a conductei magistralei. Lucru care nu s-a întâmplat. Nu au fost respectate condiţiile din avizul emis de Transgaz la începerea proiectului", a declarat Cristian Schmidt, citat de Agerpres

Spedition UMB, firmă controlată de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, este cea care se ocupă de lucrările la tronsonul de autostradă unde a avut loc accidentul.

.

Potrivit acestuia, atât adâncimea la care este amplasată conducta în zonă, cât şi presiunea sub care era ţinută conducta la momentul exploziei sunt conforme normelor în vigoare.

"Adâncimea conductei este conform normelor în vigoare. Normele noastre de amplasare sunt între 1 şi 1,2 metri de la generatoarea superioară a conductei până la suprafaţa pământului, în funcţie şi de relief. De asemenea, presiunea maximă admisă pe conductă este de 45 de bari. De la minim, la maxim, noi putem să avem oricât în conductă, nu suntem restricţionaţi de niciun normativ. Presiunea noastră de operare este în funcţie de zilele de consum, de lunile de consum etc. Putem să avem presiuni mari sau mai mici. Era o problemă dacă aveam depăşită această presiune maximă de 45 de bari, dar noi aveam undeva la 35 de bari la producerea incidentului", a precizat Cristian Schmidt.

Prefectul judeţului Vrancea, Nicuşor Halici, a declarat joi, la locul exploziei de la Călimăneşti, că adâncimea magistralei de gaze nu ar fi fost cea corespunzătoare.

"Compania ştia că există această conductă şi aici va trebui să fie clarificat faptul că, după cum aţi putut observa într-o anumită măsură, şi eu - nu pare o adâncime tocmai în regulă pentru o magistrală. Ar trebui să fie la o adâncime mult mai mare. Cel puţin, la ce văd şi dintr-o estimare, până într-un metru are adâncimea. În mod normal, specialiştii spun că trebuia să fie la 1,80 metri de la nivelul primului strat de la autostradă", a spus prefectul Nicuşor Halici.

În noaptea de miercuri spre joi, a avut loc o explozie, urmată de incendiu, la o magistrală de gaz de la Călimăneşti. Incendiul a fost lichidat în jurul orei 05,20.

Patru persoane au fost găsite carbonizate, iar alte cinci au fost rănite, doi bărbaţi de 61 şi 53 de ani, care prezentau arsuri pe 65, respectiv 40% din corp, fiind preluaţi cu elicopterul şi transferaţi la unităţi medicale din Bucureşti. Victimele lucrau pe şantierul Autostrăzii A7.

Potrivit ISU Vrancea, explozia de la magistrala de gaz de la Călimăneşti a fost cauzată de executarea lucrărilor pe şantierul Autostrăzii Moldovei A7.

Sursa foto: ISU

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri