28 Decembrie 2023

Bilanț ANPC: Peste 4.500 de magazine verificate de inspectori au fost amendate cu mai bine de 10 mil. euro



Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a amendat cu 51,1 milioane de lei mai multe lanţuri de retail în urma controalelor realizate în primele 11 luni ale acestui an, se arată într-un comunicat.

"Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a desfăşurat, în primele 11 luni ale anului 2023, 4.786 acţiuni de control vizând modul în care marile lanţuri de retail din România respectă prevederile legale în domeniu. Au fost verificate magazine aparţinând reţelelor Lidl, Profi, Kaufland, Carrefour, Mega Image, Penny, Metro, Auchan, Selgros şi Cora, din întreaga ţară", se precizează într-un comunicat al instituţiei.

Ca urmare a deficienţelor constatate, comisarii ANPC au aplicat peste 6.300 de amenzi contravenţionale, în valoare de aproximativ 51,1 milioane lei, şi circa 1.550 avertismente.

Acestora li s-au adăugat măsurile complementare privind oprirea temporară de la comercializare a unor produse în valoare de peste 2,5 milioane de lei, oprirea definitivă de la comercializare a unor produse în valoare de circa 10 milioane de lei (provenind atât din spaţiul european, cât şi din zona extracomunitară) şi oprirea temporară a prestării serviciilor pentru 356 de magazine.

ANPC a derulat peste 76.000 de acțiuni de control în primele 11 luni ale anului

În cele 76.750 acțiuni de control derulate de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), la nivelul întregii țări, în primele 11 luni ale anului 2023, au fost aplicate peste 95.000 de sancțiuni. Pentru neregulile constatate, în cadrul acțiunilor de verificare, comisarii ANPC au aplicat circa 60.000 de amenzi contravenționale, în valoare de aproximativ 427,5 milioane de lei și peste 35.000 de avertismente.

„S-a schimbat raportul dintre amenzi și avertismente față de anul 2021. Introducerea cazierului comercial ne-a ajutat să știm dacă un operator economic a mai fost sancționat pentru aceeași abatere, în trecut, cu avertisment”, a spus Horia Constantinescu, președintele ANPC. „Cifrele arată o schimbare de abordare și o mai mare fermitate, în raport cu abaterile. Dacă facem o medie a activității zilnice a unui comisar ANPC, vedem că aceștia și-au îmbunătățit substanțial activitatea”, a adăugat acesta.

„Continuăm să îndrumăm operatorii economici prin aplicarea de avertismente la prima abatere. Vizibilitatea instituției noastre a crescut substanțial în favoarea drepturilor și intereselor consumatorilor”, a mai spus acesta.



Citeste si